شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#بلاروس#نخست وزیر

نخست وزیر بلاروس خبر داد؛

طرح بلاروس برای توسعه پایانه‌های بندری روسیه

طرح بلاروس برای توسعه پایانه‌های بندری روسیه

نخست وزیر بلاروس از طرح کشورش برای توسعه پایانه‌های بندری در روسیه که هدف ارسال کالاهای بلاروسی صادر شده به سمت روسیه است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نخست وزیر بلاروس از تصمیم کشورش برای مشارکت در ساخت پایانه‌های باری در بنادر روسیه در راستای «ترانسشیپمنت» کالاهای خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، «رومن گولوچنکو» که این سخنان را در گفتگو با شبکه تلویزیونی ۱ بلاروس مطرح می کرد، گفت: ما کالاهای با اهمیت بالقوه اقتصادی برای ارسال به بنادر روسیه را تعیین کرده‌ایم. موضوع این نیست که از حیث تدارکات، اقتصاد شرکت‌ها را پیش داوری کنید. بنابراین، ما در حال کار بر روی جزئیات ساخت پایانه‌های بندری خود در بنادر روسیه هستیم.

نخست وزیر بلاروس همچنین افزود: طرف روسی آمادگی خود را برای تهیه یا حداقل شناسایی کلیه نقشه‌های احتمالی مطابق با الزامات مطرح شده از سوی طرف بلاروسی اعلام کرده است.

وی همچنین اهمیت طرح مشترک دو کشور را برای حصول اطمینان از به سلامت رسیدن کالاهای بلاروس به روسیه بسیار مهم و حائز اهمیت خوانده و از تلاش کشورش برای محاسبه دقیق میزان لجستیک لازم برای ساخت چنین پایانه‌های باری در بنادر مورد هدف بلاروس خبر داد.