شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مددجویان#کمیته امداد

اشتغالزایی و راهبری شغلی ویژه مددجویان از طریق تولید انیمیشن


اشتغالزایی و راهبری شغلی ویژه مددجویان از طریق تولید انیمیشن

یک کارآفرین از اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از طریق تولید انیمیشن خبر داد و گفت: این روش، اشتغالزایی برای افرادی که حتی سواد خواندن و نوشتن را هم ندارند، فراهم می‌کند.

یوسف عینی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح جدید برای کارآفرینی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: یک ایده فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان تدوین کرده‌ایم که بر مبنای آموزشی، تربیتی و فرهنگی استوار است.

وی افزود: طبق این ایده، کودکان، نقش اصلی کارتون‌ها و انیمیشن‌هایی که می‌بینند و به آنها علاقه دارند بازی می‌کنند همچنین قصه‌های مادرانه که در فرهنگ ما وجود دارد و گوش بچه‌ها با آن آشنا هستند، تبدیل به انیمشین می‌شوند و کودک این داستان را با دیدن تصاویر خودش در انیمیشن دنبال می‌کند.

عینی‌زاده گفت: برای نخستین بار در دنیا است که شرکت تهران هدایا توانسته است این قهرمان‌سازی را انجام دهد و کودک یا نوجوان به عنوان نقش اول کارتون بازی کند و البته در آن نکته‌های آموزشی و تربیتی را بر اساس فرهنگ اسلامی و ملی آموزش ببیند.

این کارآفرین و رئیس شرکت تهران هدایا ادامه داد: مطالعات بسیاری در این زمینه انجام داده‌ایم و در نهایت یک محصول انیمیشنی تولید کردیم که در عین حال امکان ایجاد اشتغال در سراسر کشور را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این روش، اشتغالزایی برای افرادی که حتی سواد خواندن و نوشتن را ندارند فراهم می‌کند؛ از جمله زنان سرپرست خانوار و مددجویان حمایتی می‌توانند با استفاده از این طرح، اشتغال و درآمد مکفی داشته باشند؛ برای اینکه گروه‌های هدف طرح اشتغالزایی خود را بهره‌مند کنیم، جلسات متعددی با وزارت کار برگزار کردیم و در نهایت در سال‌های 97 و 98 طرح مدنظر به ادارات کار استان‌های مختلف با پیوست حمایت از ایده کارآفرینی ما معرفی شد.

عینی‌زاده افزود: ما می‌توانیم بدون اینکه تقریباً وقت یا انرژی از فرد گرفته شود، کار در منزل برای وی فراهم کنیم.

وی گفت: افرادی که در منازل برای ما کار می‌کنند رابطین فرهنگی ما هستند و بدون دغدغه و هزینه برای خود کار ایجاد خواهند کرد همچنین امنیت شغلی نیز برای آنها وجود دارد و به محض اینکه فعالیت خود را آغاز کنند در یک فرآیند کوتاه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

رئیس شرکت تهران هدایا افزود: ما این طرح  خود را به مراکز و سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خیمنی معرفی کردیم که کمیته امداد استقبال گسترده‌ای از آن داشت و در نهایت به عنوان راهبر شغلی کمیته امداد انتخاب شدیم؛ بر این اساس قرار شد این طرح به‌صورت پایلوت در 5 استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یزد و تهران، با مشارکت شرکت تهران هدایا و کمیته امداد اجرا شود.

عینی‌زاده ادامه داد: در بحث کارفرمایی طی نشست‌هایی که با معاونت خودکفایی کمیته امداد داشتیم، اعلام آمادگی کردیم که توانمندی ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در گام اول در سراسر کشور برای مددجویان کمیته امداد را داریم که البته تسهیلات قابل قبولی نیز از سوی کمیته امداد برای این امر پرداخت خواهد شد؛ شیوه آن هم به این صورت است که تسهیلات از طریق کمیته امداد در اختیار مددجو قرار می‌گیرد و در عین حال ما به عنوان کارفرما قرارداد سه ساله با کمیته امداد منعقد می‌کنیم و بیمه کارگران در سال نخست توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود؛ پرداخت دستمزدها طبق قانون براساس استانداردهای وزارت کار خواهد بود.

وی گفت: رقمی که در حال حاضر برای هر مددجو در نظر گرفته شده است 50 میلیون تومان وام است که بنا بر اعلام کمیته امداد قرار است این رقم در سال جاری افزایش یابد؛ دفاتر ما در استان‌های ارومیه و تبریز افتتاح شده، دفتر شهر مشهد نیز تجهیز شده اما به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر جامعه اجازه آغاز رسمی فعالیت‌های خود را دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام/