شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق#وزیر خارجه#گفتگو#بابت

امروز دوشنبه انجام شد؛

رایزنی وزیر خارجه عراق با پاپ فرانسیس

رایزنی وزیر خارجه عراق با پاپ فرانسیس

وزیر خارجه عراق که به رم سفر کرده است با پاپ فرانسیس دیدار و گفتگو کرد و مراتب قدردانی دولت ملت عراق از بابت سفر وی به این کشور را ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق که به رم سفر کرده است، با پاپ فرانسیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در همین رابطه، «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: فواد حسین در واتیکان با پاپ فرانسیس دیدار و قدردانی دولت و ملت عراق بابت سفر تاریخی اخیر وی به این کشور را به وی انتقال داده و درباره خروجی و نتایج این سفر گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در ادامه ضمن اشاره به اهمیت بازسازی مناطق باستانی در عراق به ویژه شهر تاریخی اور در الناصریه، بر تمایل دولت عراق در دعوت از شرکت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در عراق تاکید کرد.

گفتنی است که رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در یک سفر بی سابقه و چند روزه به عراق در اوایل ماه مارس گذشته (اواسط اسفند ۱۳۹۹)، ضمن بازدید از شهرهای بغداد، نجف اشرف، اور، اربیل، موصل و قرقوش، با مقامات بلندپایه این کشور و اقلیم کردستان و همچنین آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان جهان دیدار و گفت و گو کرد.