شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات#جایزه

هابرماس در حرکت اعتراضی جایزه امارات را قبول نکرد

کدخبر: 409764
اقتصاد نیوز : فیلسوف و جامعه‌شناس نامدار آلمانی جایزه دویست و هفتاد هزار دلاری کتاب شیخ زاید را قبول نکرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، «یورگن هابرماس» فیلسوف و جامعه‌شناس نامدار آلمانی در اعتراض به نقض گسترده حقوق بشر در امارات جایزه «کتاب شیخ زاید» را قبول نکرد.

این فیلسوف ۹۱ ساله بعد از آنکه مقاله‌ای در خصوص این جایزه را در مجله خواند، برای اشپیگل نوشت:« پذیرش این جایزه را رد می‌کنم و از بُعد سیاسی که امارات خواستار آن بود، سوء برداشت داشته است. تصمیم من اشتباه بود، آن را اکنون اصلاح می‌کنم. من به طور کامل رابطه مستحکم میان نهاد اعطا کننده این جوایز در ابوظبی و نظام سیاسی کنونی را درک نکرده بودم.»

پیش از این مجله اشپیگل آلمان  از اقدام این فیلسوف مشهور در پذیرش این جایزه انتقاد کرده بود.

با تصمیم بنیاد اهداکننده جوایز کتاب شیخ زائد، قرار بود جایزه چهره فرهنگی سال این دوره به  هابرماس  اهدا شود؛ به برندگان این جایزه علاوه بر یک مدال، ۱ میلیون درهم امارات معادل ۲۷۲ هزار و ۲۴۹ دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.  

جایزه «کتاب شیخ زاید» یکی از معتبرترین و با بودجه ترین جوایز در جهان عرب است. این برنامه سالانه به نویسندگان ، روشنفکران ، ناشران عرب و همچنین استعدادهای جوانی که نوشته ها و ترجمه های آنها در زمینه علوم انسانی زندگی علمی ، ادبی و اجتماعی عرب را با غنای علمی و عینی غنی کرده است ، اهدا می شود.