شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شب قدر#آموزش و پرورش#وزارت

کلاس‌های مجازی در روزهای پس از شب قدر با تاخیر آغاز می‌شود


کلاس‌های مجازی در روزهای پس از شب قدر با تاخیر آغاز می‌شود

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: ساعت فعالیت کلاس‌های مجازی در روزهای پس از شب‌های قدر با دو ساعت تاخیر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تعدادی از خانواده‌ها در پیام‌های ارسالی به خبرگزاری تسنیم نسبت به این موضوع گلایه داشتند که برخی مدیران مدارس همراهی نداشته و در ایام شب‌های قدر، کلاس‌های مجازی را بدون تاخیر و در  ساعت 8 یا 9 صبح برگزار می‌کنند و همین موضوع مانعی برای حضور دانش آموزان علاقه‌مند در مراسم شب‌های قدر شده است.

در همین رابطه با محمدحسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفتگو داشتیم.

کفراشی در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش وپرورش بخشنامه‌ای مبنی بر تعیین ساعات فعالیت مدارس در روزهای بعد از شب‌های قدر صادر کرده است، اظهار کرد: طبق قانون و مصوبه هیئت دولت در روزهای پس از ایام شبهای قدر مدارس و ادارات با دو ساعت تاخیر کار خود را شروع می‌کنند و باید به این قانون مصوب عمل شود.

وی افزود: این موضوع بارها اعلام شده است و اگر مدرسه‌ای توجه نکرده و موضوع رعایت نمی‌شود به صورت موردی به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اعلام شود یا در سامانه ثبت شکایات به آدرس shekayat.medu.ir ثبت شود تا آن را بررسی کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم، خانواده‌ها تخلفات و مشکلات را از طریق سامانه شکایات اعلام کنند که ثبت آن به دو صورت گزارش مردمی و ثبت شکایات است، در گزارش مردمی نیاز به نام و نام خانوادگی شاکی نیست و فقط گزارش و اطلاعات برای بررسی به ما اعلام می‌شود اما ثبت شکایت باید رسمی باشد و به اسم فرد نیاز است.

کفراشی همچنین گفت: وقتی خانواده‌ها این موضوع را در سامانه شکایات آموزش وپرورش ثبت کردند به صورت موردی آن را بررسی کرده و با استان مربوطه صحبت می‌کنیم و تذکر داده می‌شود، اگر نیاز باشد مکاتبه می‌کنیم تا قانون رعایت شود.

وی تصریح کرد: این عملکرد مدارس اقدام خوبی نیست و باید به خاطر شب‌های قدر همراهی کنند، یکی از کارهای تربیتی و پرورشی برای دانش آموزان فعالیت‌های مذهبی و دینی است و باید در این زمینه آنها را همراهی و تشویق کرد، شبهای قدر ایامی است که دانش آموزان علاقه دارند در مراسم شرکت کنند این اقدام تربیتی و ارزشی است و حتما باید مدیران مدارس و همکاران دقت کنند که دانش آموزان را برای حضور در این مراسم کمک کنند. 

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که تاخیر دو ساعته فعالیت مدارس برای کلاس‌های مجازی نیز صادق است؟ متذکر شد: مدرسه در حالت حضوری یا مجازی در نهایت مدرسه است و مدیران باید این موضوع را رعایت کنند ممکن است برخی همکاران به دلیل مسائل و مشکلاتی که دارند زودتر از ساعت 10 کلاس‌ها را شروع کنند، نیاز است تذکر دهیم، کلاس‌ها با دو ساعت تاخیر آغاز شود و رعایت این مسائل بر همه موارد ارجحیت دارد و باید مسائل اعتقادی و مذهبی را جدی تر بگیریم.

 

انتهای پیام/