شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

امروز برگزار شد؛

جلسه کمیسیون پارلمانی رژیم صهیونیستی درباره ایران

جلسه کمیسیون پارلمانی رژیم صهیونیستی درباره ایران

کمیسیون نظامی و روابط خارجی رژیم صهیونیستی امروز اولین جلسه استماع خود را با موضوع ایران برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، کمیسیون نظامی و روابط خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) که با اعضای جدید کار خود را آغاز کرده، امروز دوشنبه برای نخستین بار با موضوع ایران، تشکیل جلسه داد.

البته، تا وقتی که کابینه جدید تشکیل شود؛ این کمیته جنبه موقت خواهد داشت حال آنکه ادعا می شود که «اورنا باربیوای» که ریاست آن را بر عهده گرفته از همین فرصت کوتاه برای نشان دادن نقش نظارتی بر مسائل امنیتی این رژیم استفاده کرده است.

گفته می شود که «عامیت سعر» سرپرست بخش تحلیل رکن اطلاعاتی و «اُرِن ستار» رئیس بخش استراتژی ایران در ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای غیر علنی به ارائه گزارش درباره ایران پرداخته و قرار است بازخوردهایی را از اعضای کمیسیون دریافت کنند.

باربیوای طی جلسه امروز کمیسیون پارلمانی رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما در برهه ای استثنایی چه از نظر تهدیدهای دور و نزدیک و همچنین از نظر آشوب سیاسی داخلی، ‌به سر می‌بریم. هر کاری برای یافتن راهکاری جهت حفظ امنیت خود انجام خواهیم داد.

این نشست در حالی انجام گرفت که روز جمعه نیز یک هیأت صهیونیستی با سفر به واشنگتن و در دیدار با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفتگوهای راهبردی را انجام داد.

همزمان، یوسی کوهن رئیس موساد نیز دیداری با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا داشت. ادعا می شود که بایدن به طرف صهیونیستی گفته تا بازگشت آمریکا به برجام راه زیادی در پیش است و واشنگتن ملاحظات تل آویو را در نظر می گیرد.