شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رانندگان

پایش ۲۴ ساعته عملکرد رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای


پایش 24 ساعته عملکرد رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پایش ۲۴ ساعته عملکرد رانندگان، ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی یادآور شد: سال گذشته 277 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور به سامانه های موجود در کشور اضافه شد و در مجموع 1694 سامانه در 31 استان کشور فعال است.

وی ادامه داد: به کمک این سامانه ها ثبت تخلفات جاده ای از قبیل سرعت لحظه ای و متوسط غیر مجاز، عدم رعایت فواصل طولی و عبور ماشین های سنگین از خطوط غیر مجاز، صورت می‌پذیرد. همچنین تعداد 860 دوربین نظارتی رصد و نظارت جاده ای در 12 ماهه سال 1399 رصد و نظارت جاده های کشور به صورت بر خط را انجام داده اند که نسبت به سال گذشته رشد 5 درصدی داشته است.

وی بیان کرد: سال گذشته همچنین 9800 دستگاه از ماشین‌آلات و گشت‌های راهداری به ردیاب برخط تجهیز و در نرم افزار یکپارچه برای دفاتر ستادی ذی‌ربط، مرکز مدیریت راه ها و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور قابل مشاهده می باشد که این عدد نسبت به سال گذشته رشد 9 درصدی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به 55 دستگاه دوربین‌ ثابت پایش وضعیت راه‌ها در کشور، اضافه کرد: به تعداد 48 دوربین ثابت نصب شده در سال 98، تعداد هفت دستگاه اضافه شده که در حال حاضر 55 دوربین ثابت با هدف پایش وضعیت راه ها مورد استفاده قرار می گیرد که این تعداد نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

امانی راه اندازی، پشتیبانی و نگهداری سامانه های توزین در حال حرکت را از وظایف این سازمان نام برد و افزود: این سامانه هوشمند کلیه مراحل شناسایی، پلاک‌خوانی،توزین، سرعت سنجی و کلاسه بندی کلیه خودروهای عبوری را به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت عامل انسانی انجام می دهد که در حال حاضر 60 سامانه توزین در حال حرکت در 22 استان کشور فعال بوده و در حال ثبت و ارسال تخلفات اضافه تناژ هستند و در 11 سامانه جریمه هوشمند بارنامه در حال اجرا بوده که این تعداد نسبت به سال 98رشد 7 درصدی داشته است.

وی همچنین از بهره برداری، نگهداری و پشتیبانی شبکه رادیویی بی سیم VHFخبر داد و گفت: در سال 99 تعداد بیسیم VHF آنالوگ ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به 5040 دستگاه افزایش یافته است.

وی افزود: در 12 ماهه سال1399 با توجه به اتصال 196 تابلوی پیام متغیر به سامانه تجمیع تابلوها، کنترل، مدیریت و نظارت بر تابلوهای مذکور از طریق سامانه مرکزی انجام شده است، همچنین فرایند اتصال سامانه تابلوهای پیام متغیر به سایر سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور جهت نمایش پیام ها و شاخص های ترافیکی در حال انجام است. همچنین در 12 ماهه سال 1399 عملیات کنترل، مدیریت، نگهداری و پشتیبانی از 16 تابلوی ترافیک نما در سطح 13 استان کشور انجام شده است.

انتهای پیام/