«حجت الاسلام سید رضا اکرمی»، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص لزوم و اهمیت مشارکت مردم در انتخابات 1400 گفت: اولا ماه مبارک رمضان بوده و توده مردم مشغول عبادت هستند، مخصوصا این شب ها که شب های احیاست ما هیچ توقعی نباید داشته باشیم که مردم برای خردادماه بخواهند در اردیبهشت ماه سر و صدا داشته باشند.

او افزود:  ما مادامی که تحزب و تشکل قوی نداریم گرفتار هستیم؛ در ایام انتخابات برای مجلس، ریاست جمهوری و شوراها باید سراغ این تشکل ها و تحزب های قوی برویم. منتها مردم ما خیلی از احزاب خاطره خوشی در گذشته ندارند و بعد هم خیلی به آن بها ندادیم و ما را گرفتار این مسئله کرده است.

اکرمی خاطرنشان کرد: همه مردم منتظر هستند انتخابات آغاز شود تا ببینند چه کسی ثبت نام می کند و چه کسی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت می شود که آن موقع بخواهند پیرامون آن، صحبت کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: الان گوشه و کنار جلسه است و در فضای مجازی همه حرف ها را می زنند، یکی می خواهد ماهاتیر محمد شود آن یکی می خواهد 5 ماهه مشکلات کشور را حل کند. باید صبر کنیم که اولا ثبت نام کنند و بعد شورای نگهبان آنها را تایید صلاحیت کند و بعد روی انتخاب اصلح کار کنیم. 6