واکنش AFC به رویارویی نمایندگان ایران و عربستان/ فعلا تصمیم نگرفته ایم

نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره رویارویی نمایندگان ایران و عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان توضیح داد. ویندسور جان به روزنامه الریاضیه عربستان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز درباره بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی تصمیمی نگرفته است.

نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم چنین گفت: این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر و اطلاع از شرایط همه‌گیری ویروس کرونا است تا بتوانیم تصمیم درستی در مورد زمان برگزاری دیدارهای یک‌هشتم نهایی و همچنین منطقه شرق آسیا بگیریم. نشستی در این مورد با مشارکت تمامی کمیته‌های AFC در مالزی برگزار می‌شود و کلیه پیشنهادها بررسی خواهد شد. ما منتظر نتایج گروه‌های پنج‌گانه در شرق آسیا نیز می‌مانیم. با این وجود همه گزینه‌ها روی میز هستند و برای ما ایمنی رقابت‌ها و سلامتی بازیکنان در اولویت است.

گفتنی است در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تراکتور مهمان تیم النصر است و استقلال باید پذیرای تیم الهلال باشد. بر اساس تصمیمی که در ماه مارس ۲۰۱۶ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده دیدار تیم های ایرانی و عربستانی باید در کشور بیطرف برگزار شود. این در حالی است که به تازگی تیم های ایرانی برای حضور در مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا و بازی با تیم های عربستانی راهی این کشور شدند. از سویی صحبت ها بر این است به خاطر ویروس کرونا و هم چنین استفاده از کمک داور ویدئویی بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا تا مشخص شدن چهره ی تیم فینالیست در یک کشور و به صورت متمرکز برگزار شود که بر اساس خبرهای مخابره شده دو کشور عربستان و امارات که هر یک دو نماینده در این مرحله دارند، برای میزبانی اعلام آمادگی کرده اند.