شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آموزش و پرورش#رئیس جمهور

جزئیات ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعلام شد


جزئیات ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعلام شد

نحوه ترمیم و به روز رسانی سند تحول بنیادین با تایید رئیس جمهور وارد مرحله اجرا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، نحوه ترمیم و به‌روز‌رسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تأیید کرد.

نحوه   ترمیم   و به‌روز‌رسانی  سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش بدین شرح است:

ماده واحده:

در اجرای مفاد بخش سوم فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و لزوم پاسخگویی به تغییر و تحولات محیطی و نیازهای جامعه و دانش‌آموزان و با توجه به تجربیات و یافته‌های جدید علمی و پژوهشی، ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مطابق با سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور و با رعایت نکات زیرانجام می‌شود.

1- رویکردها

رویکرد حاکم بر ترمیم و به‌روز‌رسانی سند تحول بنیادین، ترکیبی از رویکردهای زیر است:

الف- رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه

در این رویکرد ضمن بررسی و به‌روز‌رسانی سیاست های تحولی، نیازهای نوظهور و شرایط نوپدید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

ب- رویکرد اصلاحی

در این رویکرد برخی از مفاد سند که به دلیل ابهام و یا عدم برخورداری از اتقان و شفافیت کافی، نیاز به اصلاح برای به حداقل رساندن زمینۀ تفسیرپذیری دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

ج- رویکرد اجرایی

 این رویکرد یک نگرش عرصه محور و عمل گراست که متناسب با آن زمینه‌سازی لازم برای تسهیل و تسریع استقرار و اجرای مفاد سند تحول مورد توجه قرار می‌گیرد.

2- اصول

3 - نحوه اصلاح و به‌روزرسانی سند تحول

ترمیم و به‌روز‌رسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کمیسیون راهبری تحول بنیادین شورای ‌عالی آموزش وپرورش با مسئولیت دبیرکل شورا  و با حضور نمایندگانی از دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی،  نخبگان دانشگاهی و حوزوی، مدیران و معلمان و با در نظر داشتن «مطالعات پشتیبان» انجام خواهد شد. 

4- زمان و مدت اجرا

زمان و مدت اجرای این مصوبه چهار ماه است و نتیجه اقدامات و نسخه ارتقاء یافته سند تحول، برای بررسی و تصویب به شورای‌عالی آموزش و پرورش ارائه می‌شود.

5- اعتبارات

وزارت آموزش و پرورش موظف است اعتبار مورد نیاز ترمیم و به‌روز‌رسانی سند تحول بنیادین را از سرجمع اعتبارات آن وزارتخانه تأمین کند.

انتهای پیام/