شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قطار

همکاری جهاددانشگاهی و راه آهن در پروژه ساخت قطار پرسرعت برقی


همکاری جهاددانشگاهی و راه آهن در پروژه ساخت قطار پرسرعت برقی

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد آمادگی کامل برای برقی کردن خطوط ریلی و طراحی و ساخت واگن‌های برقی پرسرعت را دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست مشترک حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی با سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه با هدف توسعه همکاری‌های فناورانه فی‌مابین برگزار شد.

ورود به صنعت حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری از اولویت اصلی جهاددانشگاهی

طیبی در این نشست مشترک فلسفه اصلی تشکیل جهاددانشگاهی را الگوسازی توان فناوری کشور در فناوری‌های موردنیاز اعلام کرد و گفت: ورود به صنعت حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری از اولویت اصلی جهاددانشگاهی است و این نهاد آمادگی کامل برای برقی کردن خطوط ریلی و طراحی و ساخت واگن‌های برقی پرسرعت را دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه تجهیزات موردنیاز صنعت حمل‌ونقل ریلی باید 85 درصد بومی و ساخت داخل شود تأکید کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد مسئولیت انتقال و بومی‌سازی تکنولوژی در صنعت ریلی کشور را بپذیرد. 

رییس جهاددانشگاهی افزود: در حال حاضر با بومی‌سازی فناوری یک رام قطار هفت واگنه درون‌شهری (مترو) جهاددانشگاهی در کنار شرکت‌های بزرگ دنیا امکان طراحی و ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو و برقی را در اختیار دارد.

استفاده از ظرفیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مشکلات راه‌آهن

 رسولی نیز در این نشست مشترک با اشاره به تحقق اهداف شعار سال تأکید کرد: در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی مرکز جهادی پیشرفت با حضور متخصصین و صاحب‌نظران برروی 30 مسئله اولویت‌دار راه‌آهن تمرکز شده و با بررسی دقیق دنبال راه‌حل‌های پیشنهادی هستند. 

 مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با حضور خود در راه آهن می‌تواند منشاء کارهای عملیاتی بزرگ در راه آهن کشور باشد افزود: این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مشکلات راه آهن استفاده کنیم. 

گفتنی است، در ادامه این نشست مشترک با ارائه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی پیشنهاد پروژه طراحی و ساخت قطار پرسرعت برقی ارائه گردید و مقرر شد کمیته مشترک جهاددانشگاهی و راه آهن برای ساخت قطار پرسرعت برقی تشکیل و یک پیشنهاد جامع برای پروژه آماده شود تا پروژه در حداقل زمان ممکن عملیاتی شود.

انتهای پیام/