شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق

نماینده پارلمان عراق:

تکرار حملات داعش علیه نظامیان و غیرنظامیان نشانه‌ای خطرناک است

تکرار حملات داعش علیه نظامیان و غیرنظامیان نشانه‌ای خطرناک است

یک نماینده پارلمان عراق ضمن هشدار درباره افزایش تحرکات گروه تروریستی داعش در این کشور، گفت: تکرار حملات داعش علیه نظامیان و غیرنظامیان نشانه‌ای خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «حسن فدعم الجنابی» نماینده پارلمان عراق در سخنانی به افزایش تحرکات گروه تروریستی داعش در نقاط مختلف این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: تکرار حملات داعش علیه نیروهای مسلح و غیرنظامیان و نفوذ امنیتی در مناطق مختلف، نشانه‌ای خطرناک است.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه یادآور شد: کاستی‌هایی در دستگاه‌های امنیتی وجود دارد که موجب شده است در برخی مناطق نا امنی ایجاد شود. این مسئولیت دولت است که به شکل فوری به این موضوع رسیدگی کند.

پیش از این، «علی الوائلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق سخنانی را در خصوص افزایش حملات تروریستی داعش در نقاط مختلف این کشور مطرح کرد. وی در این خصوص اظهار داشت: آمریکا در پشت پرده افزایش این حملات قرار دارد. در واقع، مقامات آمریکایی تلاش کردند تا از طریق حملات تروریستی که اخیراً در کشور رخ داد پیام‌هایی را منتقل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در جریان حملات تروریستی اخیر در طارمیه، کرکوک، دیالی و الأنبار، آمریکا به دنبال این بود که بر اهمیت حضور نیروهای خارجی در عراق تاکید کند و اهمیت حضور این نیروها در نبرد ادعایی با تروریسم را نشان دهد.

این کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به اینکه اینگونه حملات تروریستی امنیت و ثبات پایتخت عراق را تهدید می‌کند، یادآور شد: عدم اقدام دستگاه‌های امنیتی و دولتی در مناطقِ نا امن، ابهام برانگیز است.

گفتنی است، بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی معتقدند که ایالات متحده آمریکا درحال حاضر سناریوی احیای داعش در عراق را دنبال می‌کند؛ کما اینکه از زمان روی کار آمدن بایدن در آمریکا، اقدامات تروریستی داعش در نقاط مختلف عراق به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.