شهرخبر

در «خانیونس» برگزار شد؛

تظاهرات گسترده فلسطینیان در اعتراض به تعویق زمان انتخابات

تظاهرات گسترده فلسطینیان در اعتراض به تعویق زمان انتخابات

فلسطینیان ساکن شهر «خانیونس» در اعتراض به تعویق زمان برگزاری انتخابات ملی فلسطین دست به برگزاری تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، فلسطینیان ساکن شهر «خانیونس» واقع در نوارغزه با برگزاری تظاهرات گسترده، اعتراض خود به تعویق زمان برگزاری انتخابات فلسطین را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان با سردادن شعارهایی ضمن محکومیت تعویق انتخابات، خواستار تعیین سرنوشت ملت فلسطین به دست خود از طریق صندوق‌های رأی شدند. این تظاهرات به دعوت جبهه مردمی برای آزادی فلسطین برگزار شد.

این درحالی است که پیشتر تشکیلات خودگردان فلسطین رسماً از تعویق زمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری خبر داده بود. در همین ارتباط، «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس گفت: ما با تصمیم جنبش فتح مبنی بر تعویق انتخابات فلسطین مخالف هستیم. ما این موضوع را به مثابه شکستی در برابر دیگر فهرست‌ها می‌دانیم. این اعلام موضع به معنای نادیده گرفتن اجماع فلسطین است و به نوعی بهره برداری و کمک از اسرائیلی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر شکست احتمالی خود در انتخابات است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز مخالفت خود را با تعویق انتخابات فلسطین ابراز و اعلام کرد: انتخابات یکی از مکانیسم‌های تعیین سرنوشت ملت فلسطین است. این گروه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که برگزاری انتخابات فلسطین را به موافقت اشغالگران اسرائیلی با برگزاری آن در شهر قدس منوط نکنند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تعویق انتخابات فلسطین و تصمیمی که در این رابطه از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین گرفته شده است گفت: آنچه اکنون در حال رخ دادن است بیش از هر چیز بر اهمیت جهاد و مقاومت علیه دشمن تاکید دارد.

وی در ادامه خواستار برگزاری یک نشست فوق‌العاده ملی شد، نشستی که در آن بر سر یک برنامه ملی به منظور تقابل با رژیم صهیونیستی توافق شود. زیاد النخاله در این رابطه اظهار داشت: من تمام گروه‌های مردمی را به جای اظهارنظر و اعتراض به نشستی فوری دعوت می‌کنم. در برنامه کار ما تنها باید یک بند وجود داشته باشد و آن اینکه ما مردمی تحت اشغال هستیم و باید بر سر یک برنامه ملی متناسب با این درک به توافق برسیم. هر گزینه دیگری تنها به منزله تلف کردن بیشتر زمان و تلاش است.

زیاد النخاله گفت: ملت ما همچنان علیرغم دارا بودن تشکیلات خودگردانی که دارای نیروهای امنیتی و پلیس است، تحت اشغال قرار دارد. هجوم روزافزون به مسجدالاقصی و تجاوز به قدس از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست همگی ثابت می‌کند که ما همواره تحت اشغال زندگی می‌کنیم.