شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان

معلم عاشقی با ۲۹ سال تدریس رایگان در شیفت دوم برای کودکان روستا!


معلم عاشقی با 29 سال تدریس رایگان در شیفت دوم برای کودکان روستا!

"سیف الله آجرلو" معلم روستایی دوردست در این کشور است که ۲۹ سال است به صورت رایگان برای دانش آموزان دبستانی روستا تدریس می‌کند و در شرایط این روزهای کرونایی ایثار همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "سیف‌الله آجرلو" معلمی از مناطق محروم کشور است، معلمی که سال‌هاست کلاس‌های 6 پایه روستای محل زندگی‌اش را اداره می‌کند و نسل به نسل کودکان روستا پای آموزش‌های او نشسته‌اند، دانش‌آموزان سال‌های دوردست حالا استاد دانشگاه، معلم و روحانی شده‌اند و این بار او معلمی برای فرزندان آنها را تجربه می‌کند.

آجرلو 29 سال است که به‌صورت رایگان در شیفت دوم به دانش‌آموزان روستایش درس می‌دهد تا 6 پایه بودن کلاس‌ درس مانع یادگیری دقیق و کیفی کودکان نشود. (یکی از انتقادات به کلاس‌های چند پایه، اُفت کیفیت و میزان یادگیری دانش آموزان است)

اما روایت ماجرا از زبان آقای معلم را در ادامه می‌‌خوانیم:

"ساعت 7.30 صبح تا 12.15 ظهر شیفت اول کاری‌ام است که برای دانش‌آموزان پایه‌های اول تا سوم دبستان تدریس دارم و شیفت دوم از ساعت 13 تا 17.30 با دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا ششم است.

14 دانش‌آموز دارم و طبق قانون و بخشنامه آموزش و پرورش باید به تمام آنها در یک شیفت درس بدهم اما از آنجایی که تدریس 6 پایه دوره ابتدایی در یک کلاس درس عملاً امکان‌پذیر نیست و دانش‌آموزان دروس را یاد نمی‌گیرند آنها را به دو گروه در شیفت صبح و بعدازظهر تقسیم کردم.

در تمام این سال‌ها برای رضای خداوند و یادگیری مناسب دانش‌آموزان به صورت رایگان در شیفت دوم تدریس کردم تا حداقل کودکان روستا، در‌س‌ها را دقیق یاد بگیرند؛ تصور کنید اگر بخواهم 6 پایه را در کنار هم درس بدهم، دانش‌آموز اول دبستان باید " آب، بابا" را یاد بگیرد و همچنان در کلاس درس حضور داشته و مطالب درسی پایه ششم را بشنود، طبیعی است کودک خسته می‌شود و شادابی کلاس درس از بین می‌رود.

باور دارم که همه چیز پول نیست و گاهی برای رضای خدا و شادی کودکان باید گام برداشت، برکت این ماجرا را در زندگی‌ام دیده‌ام و عزتی  که امروز دارم ناشی از لطف خداوند است."

انتهای پیام/