شهر خبر

اغتشاش هواداران بازی منچستر - لیورپول را لغو کرد

اعتراض هواداران، بازی منچستریونایتد - لیورپول را لغو کرد

دیدار تیم‌های فوتبال لیورپول و منچستریونایتد در هفته سی‌وچهارم لیگ برتر انگلیس به دلیل آشوب هواداران و تجمع آنها در ورزشگاه خانگی شیاطین سرخ به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش مشرق، همانگونه پیش بینی می‌شد، هجوم هواداران تیم فوتبال منچستریونایتد به ورزشگاه اولدترافورد پیش از مصاف خانگی این تیم و لیورپول در هفته سی‌وچهارم لیگ برتر انگلیس منجر به لغو این بازی و موکول شدن آن به زمانی دیگر شد.

گروهی در حدود ۲۰۰ هوادار خشمگین و معترض که خواهان بیرون رفتن مالکان  آمریکایی باشگاه (خانواده گلیزر) از این باشگاه بودند، عصر امروز (یکشنبه) پیش از دیدار حساس منچستریونایتد مقابل لیورپول وارد ورزشگاه اولدترافورد شدند و اعتراض خود به این موضوع را نشان دادند.

در ابتدا اعلام شد که این بازی با چند ساعت تأخیر آغاز خواهد شد اما باشگاه منچستریونایتد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امکان برگزاری مسابقه وجود نداشته و مصاف پرافتخارترین تیم‌های جزیره به زمان دیگری موکول خواهد شد.

در بیانیه باشگاه منچستریونایتد آمده است: به دنبال مشورت‌های صورت گرفته میان پلیس، سازمان لیگ برتر، شورای شهر و سران دو باشگاه، بازی تیم ما مقابل لیورپول به دلایل امنیتی امروز برگزار نمی‌شود. ارتباط ما با سازمان لیگ برای تعیین تاریخ دیگر جهت برگزاری این بازی ادامه خواهد داشت. هواداران ما کاملاً شیفته منچستریونایتد هستند و ما هم آنها کاملاً دارای حق آزادی بیان و اعتراض مسالمت‌آمیز هستند. با این حال، ما بابت اخلالی که در برنامه تیم به وجود آمد  و نیز اقداماتی که سایر هواداران، پرسنل باشگاه و نیروهای پلیس را به خطر انداخت متأسفیم. از نیروهای پلیس بابت حمایت‌ و همکاری‌شان قدردانی می‌کنیم.

لغو این بازی در حالی است که شکست منچستریونایتد در آن قهرمانی زودهنگام منچسترسیتی صدرنشین را در فاصله ۴ هفته به پایان فصل مسجل می‌کرد.

منبع: تسنیم