شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاهیجان

عاملان ایجاد رعب در لاهیجان دستگیر شدند

عاملان ایجاد رعب  در لاهیجان دستگیر شدند

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از دستگیری عاملان نزاع و درگیری شهرستان لاهیجان خبر داد و گفت: یکی از متهمان متواری این درگیری در رشت دستگیر شد.

سرهنگ حسین حسن‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد اظهار کرد: نیروی انتظامی با افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی و القاء حس ناامنی برای شهروندان شوند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

وی افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری با سلاح سرد و عربده‌کشی و ایجاد رعب و وحشت توسط ۷ نفر از اراذل و اوباش و اخلال در نظم عمومی در یکی از محلات شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه ماموران انتظامی لاهیجان پس از انجام اقدامات پلیسی، ۶ نفر از متهمان را در عملیاتی غافلگیرانه در این شهرستان دستگیر کردند، تصریح کرد: یکی از عاملان این نزاع که اراذل و اوباش و سابقه شرارت و تیراندازی با سلاح گرم و درگیری با قمه و چاقو را در پرونده خود دارد، قبل از حضور پلیس از محل متواری شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران پلیس امنیت عمومی استان با اشرافیت اطلاعاتی خودرو ریو متهم متواری را به همراه دو همدست وی در شهر رشت مشاهده و دستور توقف خودرو را صادر کردند، افزود: پس از توقف خودرو، متهمان با قمه‌کشی قصد متواری شدن از محل را داشتند که با اقدام به موقع پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ حسن‌پور به کشف سه تیغه سلاح سرد از اراذل و اوباش دستگیر شده خبر داد و گفت: هر ۹ متهم دستگیر شده این درگیری برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به پرونده شرارت در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد ناامنی، عربده‌کشی و اخلال در نظم و امنیت مردم، خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: به آن دسته از افرادی که با قمه و ایجاد درگیری قصد ایجاد ناامنی در جامعه را دارند توصیه می‌کنیم دست از رفتار خلاف قانون خود بردارند در غیر این صورت مطمئن باشند پلیس و مجموعه دستگاه قضائی با آنها به شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهند کرد تا درسی عبرتی برای سایرین باشند.