شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایالات متحده#چین#واشنگتن

آمریکا: چین باید تلاش بیشتری در جهت حمایت از مالکیت معنوی انجام دهد


آمریکا: چین باید تلاش بیشتری در جهت حمایت از مالکیت معنوی انجام دهد

واشنگتن می گوید پکن به اندازه کافی برای حمایت از حقوق مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی که یکی از تعهدات چین در مرحله اول قرارداد تجاری با ایالات متحده است، تلاش نمی کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، واشنگتن می گوید پکن به اندازه کافی برای حمایت از حقوق مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی که یکی از تعهدات چین در مرحله اول قرارداد تجاری با ایالات متحده است، تلاش نمی کند.

مطابق گزارش دفتر نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) که روز جمعه منتشر شد، این آژانس چین را به علت مشکلات اجرای حقوق مالکیت معنوی (IP) در "لیست تحت نظارت اولویت دار" خود نگه داشته است.

اگرچه این لیست شامل هشت کشور دیگر از جمله آرژانتین ، شیلی ، هند ، اندونزی ، روسیه ، عربستان سعودی ، اوکراین و ونزوئلا می شود و ایالات متحده باید نظارت دقیق تری روی این کشورها داشته باشد، بخش چین طولانی ترین قسمت این لیست و شامل 10 صفحه است.

بر اساس توافقنامه تجاری آمریکا و چین که در آغاز سال 2020 توسط دو طرف امضا شد، که آتش بس در جنگ تجاری طولانی مدت ایالات متحده و چین را رقم زد، پکن متعهد شد که نگرانی های صنایع ایالات متحده در مورد اسرار تجاری، حق ثبت اختراع، علائم تجاری و حق چاپ را در میان سایر موارد حل کند .

دفتر نماینده تجاری آمریکا تاکید کرده است که از نزدیک بر اجرای این تعهدات نظارت می کند.

آخرین گزارش این دفتر، اصلاحات انجام شده توسط پکن در سال گذشته، از جمله اصلاحات مربوط به حق ثبت اختراع، حق تکثیر و قوانین کیفری، و همچنین انتشار پیش نویس اقدامات قانونی و نظارتی مربوط به حقوق مالکیت معنوی را تأیید می کند.

در گزارش دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمده است: با این حال، این اقدامات در جهت اصلاح نیاز به اجرای موثر دارد و شامل کل تغییرات اساسی لازم برای بهبود چشم انداز حقوق مالکیت معنوی در چین نمی شود.

این گزارش همچنین تاکید کرد که در مورد اثربخشی تغییرات قانونی شک و تردید وجود دارد و علائم تجاری با سوءنیت و جعل و تقلب همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/