شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شبه#کشته#شدن#نفر#دست#نظامیان!

در شرق گنگو؛

کشته شدن 19 نفر به دست شبه نظامیان!

کشته شدن 19 نفر به دست شبه نظامیان!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، عناصر شورشی با حمله به دو روستا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو ۱۹ تن از جمله ۱۰ سرباز را کشتند.

بر اساس این گزارش، این حملات به دنبال اعلام حکومت نظامی از سوی «فلیکس تشیسکدی» رییس جمهور کنگو در ایالت کیوو شمالی پس از ناآرامی ها در این منطقه انجام گرفته است.

 این گزارش می افزاید، جمعه شب اهالی منطقه کیوو شمالی در اعتراض به نا امنی در این منطقه تظاهرات اعتراضی برگزار کرده بودند.

گفته می شود یک گروه شورشی اوگاندایی به نام «نیروهای دموکراتیک متفقین» که از دهه ۹۰ در شرق کنگو فعالیت می کنند، عامل خشونت ها در این منطقه هستند.

طبق آمار ردیاب امنیتی کیوو، این گروه که از سوی رییس جمهوری کنگو و آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۱۲۰۰ غیر نظامی را تنها در منطقه بنی در کشور کنگو کشته است.

بر اساس، آمار سازمان ملل متحد در حملات انتقام جویانه عناصر شورشی و مسلح علیه غیر نظامیان در کنگو در سال گذشته میلادی حدود ۸۵۰ نفر کشته شدند.

حدود ۱۲۲ گروه مسلح کوچک و بزرگ در منطقه غنی از مواد معدنی شرق کنگو فعالیت دارند که بر جای مانده از جنگ‌های منطقه‌ای در دهه ۱۹۹۰ هستند.