شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاریس#فرانسه

تظاهرات روز کارگر در فرانسه با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد


تظاهرات روز کارگر در فرانسه با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی کارگر در شهر پاریس با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، هزاران نفر روز شنبه در تظاهرات روز جهانی کارگر در سراسر فرانسه شرکت کردند تا خواستار عدالت اقتصادی و اجتماعی شوند و مخالفت خود را با طرح های دولت فرانسه برای تغییر قوانین و مستمری بیکاری اعلام کنند.

 

بر اساس این گزارش، تظاهرات در شهر پاریس پایتخت فرانسه با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. پلیس 46 نفر از تظاهرات کنندگان را در شهر پاریس دستگیر کرد. معترضان سطل های زباله را به آتش کشیدند و شیشه های بانک ها را شکستند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد: بیش از 106 هزار نفر در سراسر فرانسه در این تظاهرات شرکت کردند، از جمله 17 هزار نفر در شهر پاریس.

اتحادیه های کارگری و تجاری به اعضای جنبش "جلیقه زردها" پیوستند که اعتراضات خود علیه سیاست های دولت فرانسه را از 3 سال قبل آغاز کرده اند.

معترضان که اکثر آنها با رعایت تدابیر بهداشتی، ماسک پوشیده بودند، خواستار اجرای قوانین عادلانه اقتصادی و اجتماعی شدند. تعدادی از آنها شعار سر می دادند: ما می خواهیم زندگی کنیم، نه اینکه زنده بمانیم.

در جریان اعتراضات پاریس حداقل 3 مامور پلیس زخمی شدند. بیش از 5 هزار مامور پلیس برای برقراری نظم و امنیت در پاریس مستقر شده بودند.

بیش از 300 تظاهرات و راهپیمایی در شهرهای مختلف فرانسه از جمله لیون، نانت، لیل و تولوز برگزار شده است.

ژان لوک ملنشون رهبر افراطی چپگرا و مارین لوپن رهبر راستگرای افراطی که هر دو در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با امانوئل ماکرون رقابت خواهند کرد، در تظاهرات روز کارگر شرکت کردند.

انتهای پیام/