شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن#وزارت

اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن روی میز دولت


اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن روی میز دولت

وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد اصلاح برخی از مواد آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را به هیات دولت ارایه کرده است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،  وزارت راه و شهرسازی با هدف تسهیل شرایط واگذاری زمین در طرح‌های تأمین مسکن، پیشنهاد اصلاح برخی از مواد آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را به هیات دولت ارایه کرده است.

آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به استناد ماده (24) قانون مذکور، متناسب با احکام برنامه چهارم توسعه در سال 1388 به تصویب رسید.

پس از گذشت بیش از 10 سال از تصویب آیین‌نامه فوق، وزارت راه و شهرسازی با توجه به بروز تحولات جمعیتی (سرشماری‌های نفوس و مسکن)، تغییرات اساسی در رشد اقتصادی و به تبع آن تحولات محسوس در نحوه توزیع درآمد و افزایش خانوارهای کم‌درآمد و همچنین اجرای بخش زیادی از طرح جامع مسکن (سال 1386) تحت عنوان واگذاری حق بهره‌برداری از زمین (طرح مسکن مهر) پیشنهاد اصلاح برخی از مواد آیین‌نامه اجرایی مذکور را ارایه کرد که در نهایت در بهمن ماه 1399 به تصویب رسید.

درحال حاضر این وزارت با هدف تسهیل شرایط واگذاری زمین در طرح‌های تأمین مسکن، پیشنهاد اصلاح برخی از مواد آیین‌نامه اجرایی مزبور را به هیات دولت ارایه کرده است.

پیشنهاد مذکور مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیات دولت طی می‌کند.

انتهای پیام/