وزیر خارجه عربستان با ولیعهد ابوظبی دیدار کرد و در خصوص آخرین تحولات در روابط دو کشور و مسایل مهم منطقه‌ای با وی تبادل نظر کرد.

به گزارش وبگاه الخیلج الجدید، دو طرف سعودی و اماراتی بر تقویت روابط دو کشور و گسترش همکاری راهبردی و هماهنگی مشترک در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و پرونده‌های دو منطقه خلیج فارس و خاورمیانه هم بحث و تبادل نظر شده است.

به نظر می رسد موضوع جنگ یمن که عربستان و امارات دو متجاوز و بازیگر اصلی آن به شمار می‌روند، از موضوعات محوری این گفت وگو بوده است که پایگاه خبری الخلیج الجدید هیچ اشاره بدان نکرده است.

عربستان به همراه چند کشور عربی و با کمک نظامی و اطلاعاتی آمریکا از فروردین سال ۹۴ جنگ بی‌نتیجه‌ای علیه مردم مسلمان و فقیر یمن راه انداخته است که تاکنون به دلیل بمباران‌های مکرر ارتش عربستان و در میان سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به جنایات سعودی‌ها، هزاران غیر نظامی در یمن جان خود را از دست داده‌اند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

یمن نیز در واکنش به این تجاوزات، حملات خود به خاک عربستان را شدت بخشیده و بارها مواضع نظامی و اقتصادی این کشور را با استفاده از موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

تازه‌ترین حملات یمن به عمق خاک عربستان، بامداد امروز (یکشنبه) صورت گرفت که طی آن ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان سعودی در منطقه خمیس مشیط را با پهپادی از نوع «قاصف K۲» هدف قرار دادند.