شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاریخ

کمیساریای حقوق بشر در بحرین:

رژیم آل خلیفه با بکارگیری شکنجه درصدد شکستن اعتصاب زندانیان است

رژیم آل خلیفه با بکارگیری شکنجه درصدد شکستن اعتصاب زندانیان است

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه قصد دارند با بکارگیری خشونت علیه زندانیان بحرینی و ضرب و شتم آنان اعتصابی را که از تاریخ پنجم آوریل توسط شماری از زندانیان آغاز شده، در هم شکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر در بحرین اعلام کرد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه سعی کرده‌اند با شلیک گلوله‌های صوتی در یکی از زندان‌های این رژیم اعتصاب زندانیان سیاسی را در هم بشکنند.

بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با بکارگیری بالاترین سطح خشونت علیه زندانیان سیاسی بحرینی در بازداشتگاه «جو» و ضرب و شتم آنان در تلاش هستند تا اعتصابی را که از تاریخ ۵ آوریل توسط شمار قابل توجهی از زندانیان آغاز شده در هم شکنند.

اعتصاب زندانیان زندان جو در اعتراض به بازداشت «عباس مال الله» فعال سیاسی و محرومیت او از مداوای پزشکی که در نهایت به مرگ وی منجر شد، آغاز شده است.

«مارتا هورتودو» سخنگوی کمیساریای حقوق بشر در بحرین در یک کنفرانس مطبوعاتی در حضور خبرنگاران اظهار کرد: «کمیساریای حقوق بشر عمیقاً نسبت به استفاده نیروهای امنیتی و پلیس بحرین از زور برای درهم شکستن اعتصاب در زندان این کشور ابراز تأسف می‌کند. در نتیجه ضرب و شتم برخی از زندانیان توسط نیروهای امنیتی ۳۳ تن از آنان به ساختمان دیگری در زندان جو انتقال پیدا کرده‌اند».

گفتنی است که شیوع ویروس کرونا در زندان‌های بحرین باعث شده تا مردم عادی و فعالان مدنی در بحرین علیه سیاست گذاری و رفتار غیرانسانی رژیم آل خلیفه با زندانیان سیاسی و شیوه مراقبت از آنان دست به تظاهرات بزنند.