شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره جنوبی#مقامات

رایزنی مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی درباره وضعیت امنیتی منطقه

رایزنی مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی درباره وضعیت امنیتی منطقه

به گزارش منیبان؛ از یونهاپ، در جریان گفت و گوهایی که روز جمعه در هاوایی برگزار شد ژنرال وون این چول" رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و ژنرال "مارک میللی" همتای آمریکایی وی در مورد وضعیت امنیت منطقه تبادل نظر و بر تعهد خود برای تامین امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه آنها در این نشست در مورد تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده آمریکا نسبت به کره جنوبی و تعهد مداوم برای ایجاد بازدارندگی گسترده  بحث و گفت و گو کردند.

گزارش می افزاید: این دو مقام نظامی بر اهمیت اتحاد سئول و واشنگتن و لزوم آمادگی نیروهای دو کشور در برابر هر گونه تهدیدی تأکید کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از روز جمعه به هاوایی سفر کرده است تا در مراسم تغییر فرمانده ناوگان آمریکایی مستقر در اقیانوس آرام شرکت کند.

یونهاپ می افزاید: این دو مقام آمریکایی و کره ای،  روز جمعه به ژنرال "کوجی یامازاکی" همتای ژاپنی خود پیوستند و در مورد راه های تقویت روابط سه جانبه گفت و گو کردند.

این نشست در حالی صورت می گیرد که دولت آمریکا اعلام کرده رویکرد جدیدی را تحت سیاست واشنگتن در قبال کره شمالی در پیش می‌گیرد که شامل دیپلماسی عمل‌گرایانه خواهد بود.

بر اساس اعلام کاخ سفید، دولت بایدن رویکرد جدیدی را برای اعمال فشار به کره شمالی با هدف کنار گذاشتن برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشک های بالستیک توسط این کشور در پیش گرفته که شامل حرکت در مسیر دیپلماسی است.

"جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که مقامات آمریکایی بازنگری در مورد سیاست کاخ سفید در قبال پیونگ یانگ را تکمیل کرده اند.

وی افزود: عاری سازی کامل کره شمالی از تسلیحات هسته ای همچنان یک هدف محسوب می‌شود.