شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر نیرو#سراسر کشور

نامه وزیر نیرو به استانداران سراسر کشور برای مدیریت مصرف برق

نامه وزیر نیرو به استانداران سراسر کشور برای مدیریت مصرف برق

وزیر نیرو با ارسال نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، دلایل تراز منفی تولید و مصرف برق در تابستان امسال را تشریح کرد و خواستار مدیریت مصرف در پیک تابستان شد.

 رضا اردکانیان با ارسال نامه‌های جداگانه به استانداران سراسر کشور، ضمن تشریح آخرین وضعیت صنعت برق، به تراز منفی تولید و مصرف برق اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خاموشی در سال جاری تا ۳۲۰۰ مگاوات بیشتر از سال گذشته نیازمند اجرای برنامه‌های مدیریت بار هستیم.


در این نامه آمده است: افزایش قابل ملاحظه و زودهنگام دمای هوا سبب افزایش بی سابقه مصرف برق به میزان ۲۲ درصد در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته شده و این در شرایطی است که کم بارشی نیز موجب کاهش ۳۴ درصدی حجم آب مخازن نیروگاه‌های برق آبی و متناسب با آن، کاهش ظرفیت تولید برق این نیروگاه‌ها و ایجاد عدم توازن تولید و مصرف برق در کشور شده است.

اردکانیان در ادامه نامه خود آورده است: وزارت نیرو با هدف تأمین برق پایدار، در یک سال گذشته به احداث واحد‌های جدید نیروگاهی و شبکه‌های مورد نیاز اقدام و برای اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف با همکاری مشترکان برنامه ریزی لازم را به عمل آورده، اما با عنایت به کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی، برای جلوگیری از بروز خاموشی، نیاز به اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف به میزان ۳۲۰۰ مگاوات بیشتر از سال گذشته خواهـد بود.

وزیر نیرو در این نامه همچنین با اشاره به پاداش‌های در نظر گرفته شده برای مشترکانی که در هر استان با برنامه‌های مدیریت بار همکاری کنند، اختیار نحوه اختصاص این پاداش‌ها را به استانداران واگذار کرده است.

در نامه وزیر نیرو، سقف مصرف هر استان در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و سه ماه تابستان تعیین و راهکار‌های مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف نیز به استان‌ها به صورت جداگانه، ارائه شده است.