شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#پاریس#فرانسه

در جریان تظاهرات «روز جهانی کارگر»؛

پلیس فرانسه دهها معترض را بازداشت کرد

پلیس فرانسه دهها معترض را بازداشت کرد

پلیس فرانسه دهها تن از شرکت کنندگان در اعتراضها علیه سیاستهای اقتصادی دولت فرانسه را در پاریس دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردهمایی اعتراضی گروه موسوم به جنبش جلیقه زردها در پایتخت فرانسه که به درگیری با نیروهای پلیس و شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان انجامید، با دستگیری دهها تن از این معترضان ادامه یافت.

در این اعتراض‌ها که به مناسبت «روز جهانی کارگر» در دهم ماه مه برگزار شد، معترضان خواستار برخورداری از عدالت اقتصادی و اجتماعی شده و مخالفت خود را با سیاستهای دولت برای تغییر مزایای بیکاری اعلام کردند.

اما در مقابل، پلیس فرانسه ۳۴ تن از این تظاهرکنندگان را روز شنبه در پاریس دستگیر کرد.

مقامات فرانسه همچنین از زخمی شدن ۲۷ مأمور پلیس در شهر لیون خبر دادند.

در این اعتراض‌ها که با حضور اعضای اتحادیه تجارت و اعضای جنبش جلیقه زردها برگزار شد، موجی از مخالفت‌های ضد دولتی سه سال گذشته را با حضور کارگران بخشهایی که از محدودیت‌های کرونایی به شدت لطمه دیده‌اند، به همراه داشت.

تظاهرکنندگان در حالی که ماسک بر صورت داشتند، بنرهایی حمل می‌کردند که بر روی آنها عباراتی همچون «درآمد مردم تنبل سودسهام است، نه حقوق بیکاری» و «ما می‌خواهیم زندگی کنیم نه اینکه زنده بمانیم».

به گفته یکی از مستمری بگیران فرانسه، این اعتراض‌ها تحت تأثیر انگیزه‌های فراوانی صورت می‌گیرد؛ مدیریت کووید -۱۹، اصلاحات ادعایی که توانایی افراد برای ادامه زندگی را تحت الشعاع قرار می‌دهد و جویندگان کاری که قرار است مزایای خود را از دست بدهند. ما به شدت نیاز داریم که خود را ابراز کنیم».