شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان این مقام سابق ناتو را نگران کرد!+جزییات

خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان این مقام سابق ناتو را نگران کرد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای شیکه سی ان بی سی، ژنرال بازنشسته جیمز استاوریدیس در مصاحبه با این شبکه آمریکایی در مورد طرح خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و همزمان به وجود آمدن چالش های جدید برای نیروهای افغان ابراز نگرانی کرد و گفت: کمتر از ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که شمار بسیار کمی هستند. نگران این هستم که خروج این نیروها منجر به فروپاشی نیروهای امنیتی افغان شود.

این فرمانده سابق ناتو در حالی در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده که هیلاری کلینتون و کاندولیزا رایس وزرای خارجه سابق آمریکا نیز نسبت به طرح خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کردند.

در این میان رایس گفت که آمریکا حتی ممکن است در مقطعی در آینده مجبور شود به افغانستان بازگردد.

ژنرال استاوردیس نیز ضمن موافقت با این نظر کاندولیزا رایس گفت: بیاد داشته باشید که ما برای از بین بردن تروریسم به افغانستان رفتیم. این امکان وجود دارد که بار دیگر گروههایی همچون طالبان، القاعده و حتی داعش فعالیتشان را در افغانستان از سر بگیرند.

این مقام ارشد سابق ناتو پیشنهاد داد که بین دو تا سه هزار نیرو در افغانستان باقی بمانند تا دستاوردهای حاصل شده را حفظ کنند و از ظهور دوباره تروریسم در این کشور جلوگیری شود.

خروج نظامیان آمریکا پس از دو دهه اشغالگری در خاک افغانستان و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف ادعایی خود مبنی بر جنگ علیه تروریسم، از امروز بطور رسمی آغاز شد، خروجی خفت بارتر از جنگ ویتنام

پیش از این «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا وعده داده بود تا خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ شهریور ماه) تکمیل کند.