شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#روسیه#جدید#جمعه

گزارش مقام روس از مسیر مذاکرات وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اتریش، جمعه آینده را دور جدید مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک اعلام کرد و گفت که این مذاکرات در مسیر صحیحی قرار دارد.

اولیانوف

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش زمان دور جدید مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک خبر داد.

وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه می‌کرد، گفت: «جمعه آینده، زمان جدید دور بعدی مذاکرات درباره برجام خواهد بود».

اولیانوف در ادامه سخنانش گفت: «انتظار نداریم در آینده نزدیک مذاکرات درباره احیای برجام به موفقیت برسد».

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش اضافه کرد که مذاکرات انجام شده در وین با پیشرفت ثابتی همراه بوده و در مسیر صحیحی قرار دارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

حاضران در این نشست آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در خصوص تسریع روند رایزنی‌ها، گفت‌وگوهای این هفته در قالب های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرفها تلاش کردند تا اختلاف نظرات در خصوص متون را به حداقل برسانند.

طرفها توافق کردند که در دور آینده گفتگوها کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام نیز روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در وین برگزار و هیأت‌های توافق کردند که دوباره گفت‌وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد.