شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارسا#مسی#بارسلونا#یوونتوس#برزیلی

حرف‌های جنجالی ستاره برزیلی: هر کسی از بارسا جدا شده پشیمان شده/ به مسی گفتم حرف خودت را فراموش نکن

دنی آلوس، ستاره برزیلی پیشین بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس از فقر آزاردهنده در کشورش، جدایی از بارسلونا و صحبت‌هایش با مسی می‌گوید.

حرف‌های جنجالی ستاره برزیلی: هر کسی از بارسا جدا شده پشیمان شده/ به مسی گفتم حرف خودت را فراموش نکن

خبرورزشی - دنی آلوس، سال ۲۰۰۲ و در سن ۱۹ سالگی برزیل را ترک کرد. ۱۶ سال بعد به کشورش برگشت، کشوری که شرایطی کاملاً متفاوت نسبت به قبل داشت. شرایطی که او دوست نداشت. ویروس کرونا به برزیل به شدت ضربه زده است اما آنچه دنی را آزار می‌داد اختلاف طبقاتی بین ثروتمندان و فقیران بود که به شدت افزایش یافته بود.

طبق آمار منتشر شده در سال گذشته برزیل ۱۹ میلیون نفر «بسیار فقیر» دارد که در تهیه غذا برای خود عاجز هستند. ۱۱۷ میلیون نفر هم، یعنی بیش از نیمی از جمعیت این کشور، با ریسک «ناامنی غذایی» روبه‌رو هستند، یعنی تضمینی وجود ندارد که هر روز بتوانند غذای خود را تامین کنند.

آلوس با ابراز ناراحتی از این شرایط در مصاحبه با «گاردین» گفت: «این موضوعی است که مرا شوکه کرد. وقتی من برزیل را ترک کردم، شرایط متفاوتی را تجربه کردم و حالا این شرایط من را واقعاً شوکه می‌کند. نمی‌خواهم خودم را متفاوت از دیگران نشان دهم اما واقعیت این است که مردم فقط به پول فکر می‌کنند و فکر می‌کنند مهم‌ترین چیز در جهان است اما اینطور نیست. به نظرم مردم درک خود را در مورد آنچه که اهمیت دارد از دست داده‌اند.»

۱۷ سال افتخار آفرینی
۱۷ سال دوری از کشور، اتفاقات زیادی را برای آلوس رقم زد. او ۴۰ عنوان قهرمانی به دست آورد. مشهور شد، ثروتمند شد و در سویا، بارسلونا، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن دوران درخشانی از خود به جا گذاشت. سال ۲۰۱۹ هم با پیوستن به سائوپائولو، تیمی که همیشه دوستش داشت، رویای قدیمی خودش را به واقعیت تبدیل کرد.

اما او در بارسلونا تبدیل به یک سوپراستار شد و این باشگاه برای او معنای متفاوتی دارد. باشگاهی که در چند سال گذشته اوضاع سختی داشته و به ویژه برای لیونل مسی این اوضاع سخت‌تر هم بوده است. بازیکنی که تابستان گذشته در آستانه جدایی از باشگاه بود.

حرف خودش را یادآوری کردم
در این شرایط ماندن مسی در بارسلونا بهتر است یا رفتن او. آلوس به این سئوال پاسخ می‌دهد: «چند بار به مسی گفته‌ام که او متولد شده که بازیکن باسلونا باشد و بارسلونا هم به وجود آمده که باشگاه مسی باشد. خود او قبلاً چنین توصیه‌ای به من داشت و من حالا همان حرف‌ها را به خودش می‌زنم. زمانی او به من گفت در بارسا بمانم چون هیچ جایی بهتر از بارسلونا وجود ندارد. او از من پرسید، کجا می‌توانی خوشحال‌تر از اینجا باشی؟ من هم به حرفش گوش کردم و ماندم.»

همه آن‌هایی که رفتند پشیمان شدند
آلوس حرفش را اینطور ادامه داد: «من آن حرف‌ها را به مسی یادآوری کردم. هنوز جوابی از او نگرفته‌ام اما می‌توانم بگویم وقتی بارسلونا را ترک می‌کنی تازه می‌فهمی چقدر این باشگاه خوب است. همه بازیکنان، تکرار می‌کنم همه بازیکنانی که بارسا را ترک کرده‌اند ناراحت بوده‌اند. همه آن‌ها از جدایی پشیمان شده‌اند، بدون توجه به دلیلی که پشت جدایی‌شان وجود داشته.»

می‌خواستم برگردم
مدافع برزیلی ۳۷ ساله درمورد جدایی خودش از بارسا هم حرف زد: «زمانی که باشگاه را ترک کردم، می‌خواستم ارزش خودم را نشان دهم تا دوباره برگردم. اما متأسفانه همان افرادی زمان حضورم در باشگاه علیه من بودند، در باشگاه ماندگار شدند. من نشان دادم که می‌توانم ۱۰ سال دیگر هم برای بارسلونا بازی کنم. سعی کردم به بارسا برگردم، دلم می‌خواست برگردم. اما آن‌ها نمی‌خواستند من دیگر آنجا باشم.»