به گزارش برنا ، بشریت مدرن با فراز و نشیبهای بسیار فراوانی در زندگی روبروست، زندگی ماشینی ومعضلات فرهنگی رهاورد بیگانه بستری برای دور شدن هر چه بیشتر انسان از خود را پدید اورده است.

شب قدر است، شب تعیین سرنوشت، شبی که مقدرات انسان نگاشته می شود وچه زیباست این نکته که ارزشهای زمانی با یکدیگر متفاوتند.

از یزدان بخواه تا تو را از زندان تن برهاند، از این تنگدستی و هبوط این نیستان به جایگاه اصلیمان درآئیم و به او برسیم.

قدر، پاک ترین سرود آفرینش است که خداوند در جان انسان ها دمیده است. قدر، بهترین فرصت هجرت است که در تقدیر انسان آمده و لحظه طلایی مغفرت است که لب های نازک و معصوم گل ها را به حسرت کشانده است.

وی درباره فضیلت شب های قدر گفت: شب قدر شبی است که تعیین کننده مقدرات یکساله انسانها است و از موهبت هایی که بر امت پیامبر گرامی اسلام (ص) بخشیده شده است.

حجت السلام والمسلمین برومند رازیانی افزود: بر این اساس هر شخص در طول سال می‌تواند تقدیری در شب قدر برای خود رقم بزند، تقدیری که متناسب با طاعت و عبادت و دلدادگی او به درگاه باریتعالی رقم می خورد.

وی بیان کرد: انسان مومن از شب بسیار با فضیلت قدر به عنوان فرصتی طلایی برای برقراری ارتباط مستقیم با پروردگار و راز و نیاز با او و بهترین فرصت و بهانه برای ترک همیشگی گناهان، دوری از بدی ها و پاک کردن زنگار از دل نهایت بهره را می برد.

روحانی چابهار تصریح کرد: حضرت علی (ع) از دنیا رفت در حالی که شهید عظمت خود گشت، از جهان چشم پوشید در حالی که نماز در میان دو لبش بود، به ملکوت اعلی پیوست در حالی که دلش مالامال از شوق پروردگار بود او که جلوه کمالات بی انتهایش چنان تابناک است که دیده عقل و اندیشه را خیره می سازد و فهم و ادراک را به حیرت می افکند.

باری شب قدر است شب گذر از بودن و تبدیل به شدن، بودنی که آغشته به زندانهای تن است که همچون خوره وتار عنکبوت انسان را در خود تنیده است،بودنی که که برای شدن راه درازی را در پیش دارد.

همه ماه وخورشید وفلک برای شدن آن "بود" درکارند وچه زیباست آنگاه که انسان این اسیر خاک بتواند پرواز کنان "راضیه مرضیه" به ملکوت برسد.

شب قدر همان لحظه سرنوشت ساز رسیدن به ملکوت اعلی است، بیائیم با قدر دانستن  این لحظات تاریخی در شب قدر از رب بخواهیم راه رسیدن و راه ربوبیت را براییمان هموار کند.