شهر خبر

اتخاذ رویکرد جدید بایدن در قبال کره‌شمالی+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که دولت بایدن رویکرد جدیدی را برای اعمال فشار به کره شمالی با هدف کنار گذاشتن برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشک های بالستیک توسط این کشور در پیش گرفته که شامل حرکت در مسیر دیپلماسی است.

"جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که مقامات آمریکایی بازنگری در مورد سیاست کاخ سفید در قبال پیونگ یانگ را تکمیل کرده اند.

وی افزود: عاری سازی کامل کره شمالی از تسلیحات هسته ای همچنان یک هدف محسوب می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه به این مسئله اشاره کرد که چهار رئیس جمهوری قبلی آمریکا نتوانستند کره شمالی را به دست کشیدن از تسلیحات هسته ای سوق دهند.

دولت بایدن در حالی اعلام کرده رویکرد جدیدی را در قبال کره شمالی در پیش گرفته که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا سه مرتبه با رهبر کره شمالی نشست برگزار کرد که موفقیتی به جز  یک توقف در ازمایش های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ نداشت.

جن ساکی در ادامه تصریح کرد: سیاست ما بر دستیابی به یک معامله بزرگ متمرکز نخواهد بود و همچنین به "صبر راهبردی" نیز متکی نیست. به جای آن واشنگتن به دنبال یک رویکرد عمل گرایانه است که تحت ان گزینه دیپلماسی در قبال کره شمالی مورد بررسی قرار می گیرد تا پیشرفت های عملی حاصل شود و امنیت آمریکا و هم پیمانانش افزایش یابد.

کره شمالی خواهان این بوده که آمریکا و هم پیمانانش تحریم های اقتصادی را که به دلیل برنامه تسلیحات هسته ای اعمال شده، لغو کنند.

از جمله ابتکار عمل دولت بایدن در مورد کره شمالی، مذاکره با هم پیمانانش در این راستا بوده است. وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده که واشنگتن با سئول در مسیر بازنگری سیاست ها در قبال کره شمالی مشورت داشته است.

جو بایدن پیشتر گفته بود که وی مانند باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا کره شمالی را مهمترین مسئله سیاست خارجی خود می داند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین اخیرا به مسئله آزمایشات موشکی کره شمالی واکنش نشان داد و گفت: پاسخ هایی وجود خواهد داشت، اگر آنها تصمیم بگیرند که (برنامه موشکی خود را) تشدید کنند، ما بر این اساس پاسخ خواهیم داد.