شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

ائتلاف فتح و حضور منسجم در انتخابات پارلمانی عراق


ائتلاف فتح و حضور منسجم در انتخابات پارلمانی عراق

دو تن از رهبران ائتلاف فتح از اقدامات انجام شده این ائتلاف در زمینه ثبت نام در کمیساریای عالی انتخابات عراق خبر دادند و اعلام کردند که این ائتلاف منسجم در انتخابات زودهنگام پارلمانی در دهم اکتبر مشارکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، ائتلاف فتح امروز شنبه به موضع گیری انتخاباتی پرداخت و دو تن از رهبران آن از طرح این ائتلاف برای ورود به انتخابات دهم اکتبر آینده پرده برداشتند.

«نعیم العبودی» از رهبران ائتلاف فتح گفت: ائتلاف فتح همه مقدمات لازم برای ورود به انتخابات را تکمیل کرده است و روز گذشته شماری از اسامی را به کمیساریای عالی انتخابات ارسال کرد و امروز نیز اسامی دیگری ارسال خواهد شد.

وی افزود: ائتلاف فتح به صورت یکپارچه در انتخابات شرکت خواهد کرد و چهار تشکل سیاسی یعنی «سازمان بدر، صادقون، السند و نصحح» را شامل خواهد شد.

 

از سوی دیگر «محمود الربیعی» سخنگوی عصائب اهل الحق عراق هم اعلام کرد که روند ثبت ائتلاف در کمیساریای را دو روز قبل به پایان رسانده است و اسامی نامزدها در بغداد  و دیگر استان‌ها ارائه شده است.

الربیعی به بغداد الیوم گفت: ائتلاف فتح همه پرونده‌ها و امور ویژه انتخابات را تکمیل کرده است و اسامی را ارائه داده‌ایم و ائتلاف فتح فهرست واحدی ارائه داده است.

این در حالی است که طبق آمار کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، شمار احزاب و ائتلاف‌های ثبت شده265 حزب مجاز به فعالیت است و 51 حزب منتظر موافقت هستند.

طبق اعلام کمیساریای عالی انتخابات، 124 حزب تمایل خود را برای مشارکت در انتخابات اکتبر آینده اعلام کرده‌اند.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق توضیح داد که تعداد ائتلاف‌های سیاسی مورد تایید 38 ائتلاف است که 18 ائتلاف تمایل خود را برای شرکت در انتخابات اعلام و 11 ائتلاف منتظر پذیرش ثبت خود هستند.

«جمانه الغلای» شمار نامزدهای شرکت کننده در انتخابات را  بیش از 1236 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/