به گزارش برنا، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار رییس فدراسیون هاکی برنامه های صورت گرفته در ۱۸ ماهه گذشته این فدراسیون را مثبت توصیف کرد و گفت: کمک ۲۵۰ هزار دلاری که روز گذشته کنفدراسیون هاکی آسیا برای ساخت کمپ مسابقه ای و تمرینی و آکادمی بین المللی به ایران اختصاص داد، خبر مسرت بخشی بود و تخصیص این اعتبارات نشان از توان فنی و ارتباطاعات بین المللی خوب مسئولین ما دارد.

در این جلسه که در دفتر معاونت ورزش قهرمانی برگزار شد، دکتر علی نژاد با اشاره قهرمانی تیم ملی هاکی داخل ایران در رقابت های آسیایی تایلند و صعود به رقابت های قهرمانی جهان در بلژیک گفت: متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری مسابقات جهانی در بلژیک با وقفه مواجه شد تا پازل موفقیت تیم ملی هاکی کامل نشود. امیدوارم این روند پیشرفت ادامه پیدا کند و هاکی ایران آبان ماه امسال با حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا بتواند ضمن دفاع از عنوان قهرمانی خود، در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ بلژیک هم نماینده شایسته ای برای ورزش کشورمان باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی با اشاره به اینکه برای توسعه پایدار در هر رشته ورزشی، در کنار ظرفیت های سخت افزاری، توجه به روشهای نوین آموزشی یک نیاز ضروری است، گفت: در بحث مربیان و داوران، کمیت مهم نیست، باید به کیفیت توجه شود. آمار ارائه شده از سوی دکتر قدیمی نشان می دهد که فدراسیون هاکی در بخش مربیان و داوران به سمت کیفیت در حرکت است و ساخت آکادمی بین المللی در تهران می تواند نقش کاتالیزور را ایفا کند.

در ادامه جلسه، دکتر قدیمی با اشاره به کمک ۲۵۰ هزار دلاری کنفدراسیون هاکی آسیا برای ساخت کمپ و اکادمی بین المللی در تهران گفت: با ساخت این کمپ و آکادمی، دست ما برای برگزاری مسابقات در یک فضای استاندارد، اردوهای آماده سازی تیم های ملی و کلاسهای آموزشی باز است. انشاالله کلنگ ساخت آن در مجموعه ورزشی آزادی زده می شود و در ساخت و آماده سازی آن بدون فوت وقت پیش خواهیم رفت. کنفدراسیون آسیا از ما خواسته این کمپ در کمترین زمان به بهره براری برسد.

رییس فدراسیون هاکی گزارشی از برگزاری لیگ هاکی در سال ۹۹ گفت: با اینکه ویروس کرونا شرایط نامطلوبی را بوجود آورده، ولی فدراسیون با رعایت پروتکل های بهداشتی توانست لیگ بانوان و لیگ برتر مردان را با بالاترین کیفیت در بُعد فنی و اجرایی برگزار کند.

قدیمی در ادامه گفت: برای توسعه هاکی، بعد از ۵۰ سال پروتکل همکاری با آموزش و پرورش را امضا کردیم، ضمن اینکه با شهرداری کلانشهرها نیز همکاری مان را آغاز کرده ایم.

وی افزود: یکی از بخش هایی که در توسعه آن موفق بودیم، بخش بانوان است که هم در بُعد داخلی و هم بین المللی پیشرفت محسوسی داشته است. برگزاری لیگ با حضور ۲۳ تیم و قرار گرفتن در رنکینگ آسیا بعد از ۱۰ سال نشانه های این پیشرفت است.

رییس فدراسیون هاکی ضمن قدردانی از وزرت ورزش بخصوص معاونت توسعه قهرمانی در توجه به رشته هایی همچون هاکی گفت: این نگاه حمایتی، باعث دلگرمی است.

در این جلسه، ایرج رحمانی مشاور عالی فدراسیون هاکی نیز حضور داشت.