شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#شورای عالی

عبدالله: خروج نیروهای خارجی فرصتی برای تفاهم در افغانستان است


عبدالله: خروج نیروهای خارجی فرصتی برای تفاهم در افغانستان است

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در واکنش به آغاز روند خروج نیروهای خارجی گفت که این اقدام فرصتی برای ایجاد تفاهم سیاسی در افغانستان است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با تاکید بر اینکه بحران این کشور راه‌حل نظامی ندارد، آغاز خروج نیروهای بین‌المللی را فرصتی برای ایجاد یک تفاهم سیاسی دانست.

وی افزود که شورای عالی مصالحه ملی تلاش دارد تا در هماهنگی با طرف‌های مطرح سیاسی از این فرصت بطور مسئولانه استفاده شود.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با استقبال از بیانیه مشترک تروئیکای گسترش یافته برای کاهش خشونت‌ها، آتش‌بس، تسریع مذاکرات، دست‌یابی به یک توافق سیاسی و خروج مسئولانه نیروهای خارجی نیز استقبال کرد.

عبدالله اظهارداشت: انتظار داریم به کمک کشورهای دوست و همکار افغانستان، گفت‌وگوها به منظور پایان جنگ و رسیدن هر چه زودتر به یک توافقٔ سیاسی، به نتایج قناعت‌بخش و قابل قبول برای تمام طرف‌ها برسد.

این در حالی است که روند خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان به طور رسمی از امروز (11 اردیبهشت) آغاز شده و قرار است این روند تا 20 اردیبهشت پایان یابد.

عبدالله عبدالله پیش از این با اشاره به تاکید طالبان به خروج نیروهای خارجی گفته بود که در هر صورت طالبان به روند صلح ملحق نمی‌شود اما خروج بخشی از نظامیان آمریکایی نیز به معنی پایان دنیا نیست.

وی همچنین گفته بود که افغانستان نقشی درباره حضور و یا خروج آمریکا از این کشور ندارد و آمریکایی‌ها مطابق با شرایط خود این تصمیم را می‌گیرند.

انتهای پیام/.