شهر خبر

اختلاف ایران با AFC برای جام جهانی فوتبال ساحلی

اختلاف ایران با AFC برای جام جهانی فوتبال ساحلی مشخص شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ نامه‌ ایران برای پیگیری حذف تیم ملی فوتبال ساحلی از جام جهانی را داده و بر فرمول دیگری برای سهمیه‌های آسیا اشاره کرده است.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا سه کشور ژاپن، امارات و عمان را به عنوان سهمیه‌های قاره برای جام جهانی فوتبال ساحلی معرفی کرد، فدراسیون فوتبال ایران نسبت به این تصمیم معترض شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح داده بود که امتیاز تیم‌ها در سه دوره گذشته مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا و جمع این امتیازات، ملاک تعیین سه تیم صعود کننده بوده است.

فدراسیون ایران هم ضمن جمع امتیازات فنی سه دوره گذشته در نامه‌ای به AFC متذکر شد تیم ملی فوتبال ساحلی ایران باید حتی به عنوان تیم دوم بعد از ژاپن راهی جام جهانی شود و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

این در حالی است که ظاهراً امتیازاتی که مدنظر کنفدراسیون آسیا بوده با آنچه که فدراسیون ایران محاسبه کرده است، متفاوت می‌باشد.

غلامرضا رفیعی مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال در امور حقوقی در این خصوص گفت: ما یک برداشت از رنکینگ تیم‌ها داریم و AFC یک برداشت دیگر. استناد ما بر اساس سند فنی است که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ محاسبه می‌شود ولی AFC بر اساس آنچه که برای قرعه کشی مرحله بعد در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ اتفاق افتاد امتیازات را حساب کرده است. این اختلاف برداشت هنوز حل نشده است.

مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در امور حقوقی خاطرنشان کرد: جام جهانی بعدی در مسکو برگزار می‌شود و قرار شد از آسیا سه تیم که بیشترین امتیازات را در سه دوره گذشته کسب کردند اعزام شوند. هنوز به مرحله شکایت و اقدام حقوقی از AFC نرسیده‌ایم. در حال مکاتبه هستیم و AFC هم جواب داده است. داریم بررسی می‌کنیم. اگر حرف ما درست باشد بر حقانیت‌مان اصرار می کنیم و اگر حق با کنفدراسیون آسیا بود، تسلیم می شویم.