به گزارش برنا و به نقل از  اینساید اسپرت، در بخش کومیته مردان وزن منهای 67 کیلوگرم قهرمان جهان استیون داکوستا از فرانسه نمایش خوبی داشت و با حذف بوراک اویگور از ترکیه با نتیجه نزدیک 1 بر صفر به فینال رسید. داکوستا پس شکست علی الساوی از مصر با نتیجه 5-4 در آخرین ثانیه های مسابقه خود با یک امتیاز یوکو دیرهنگام با عبدالرحمان الماساتفا از اردن روبرو خواهدشد.

در بخش کومیته زنان وزن منهای 55 کیلوگرم ترلیوگا از اوکراین پس از شکست دادن یانا مسراشمیدت از آلمان با نتیجه 4-2 به فینال رسید. حریف وی یاسمین عطیه از مصر خواهد بود که یکی از بهترین نمایش های کاراته وان را با برد 8 بر صفر مقابل توبا یاکان از ترکیه ارائه داده است. در بخش فینال کاتای بانوان هیکارو اونو از ژاپن  با 26.28 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته و به مصاف مو شونگ گریس لاو از هنگ کنگ می رود که او نیز با جمع 25.66 امتیاز در صدر گروه خود ایستاده است.

در کومیته منهای 60 کیلوگرم، کالویس کالنینز از لتونی بازگشت قابل توجهی را برای تثبیت جایگاه خود در فینال انجام داد. قهرمان سابق اروپا پیش از بازگرداندن نتیجه به نفع خود با امتیاز 4-1 مغلوب کاریمه ابوئیته مصری شده بود. کالنینز پس از برد در برابر دارخان اسدیلوف، به مصاف قیصر آلپیسبائیر هموطن وی از قزاقستان می رود.

در دسته کومیته منهای 75 کیلوگرم کومیته مردان، لوئیجی بوسا از ایتالیا به نمایش چشمگیر خود ادامه داد وی با قهرمانی در مسابقات لیگ برتر کاراته وان در استانبول، اینبار با غلبه بر بیباریس ژانگبیر از قزاقستان به فینال در لیسبون رسید. بوسا در فینال به مصاف بهمن عسگری قهرمان فعلی جهان و صدرنشین جدول رده بندی المپیک از ایران می رود.