به گزارش برنا؛ دکتر علیرضا رییسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور و دیگر اعضا برگزار شد، در توضیح وضعیت بیماری کرونا در کشور به دنبال اقدامات و محدودیت های صورت گرفته، گفت: خوشبختآنه آثار خوبی در ۲۵ استان کشور را شاهدیم و به وضعیت با ثباتی رسیده؛ گرچه هنوز میزان بیماری کم نیست اما روند افزایش یابنده بیماری متوقف شده که نشانه خوبی است.

وی ادامه داد: همچنین در ۱۵ استان کشور روند نزولی شروع شده و در حدود ۱۰ استان هم تقریبا به اوج بیماری رسیده ایم و انتظار داریم طی همین هفته و هفته آینده از میزان ورودی بیمارستانها کاسته شود و روند نزولی را طی کنند.

رییسی گفت: اما شش استان نیاز است که مراقبتهای بیشتری را انجام دهند و هنوز روند نزولی بیماری را طی نکردند اما به اوج بیماری نزدیک شده اند؛ زمانی که به اوج و قله بیماری می رسیم تقریبا یک هفته بعد در صورت رعایت خوب پروتکلها، سیر افزایش یابنده متوقف می شود.

این شش استان شامل تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که به نظر می رسد طی روزهای آینده احتمالا به اوج بیماری می رسند و بعد از آن باید شاهد روند نزولی در این استانها باشیم.