شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بن سلمان#شبکه‌های اجتماعی

عربستان| محمد بن سلمان برادر خود را ممنوع‌السفر کرد/ تمسخر ولیعهد در شبکه‌های اجتماعی


عربستان| محمد بن سلمان برادر خود را ممنوع‌السفر کرد/ تمسخر ولیعهد در شبکه‌های اجتماعی

حساب کاربری العهد الجدید فاش کرد که ولیعهد سعودی برادر خود را ممنوع السفر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، حساب کاربری « العهد الجدید» اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی «سلطان بن سلمان عبدالعزیز» برادر خود را ممنوع السفر کرد.

البته جزئیات مربوط به این اقدام بن سلمان بیان نشده است.

بر اساس گزارش این حساب کاربری فضای عربستان شاهد آشفتگی شدید در روزهای اخیر است.

رژیم سعودی اعضای خانواده سلطنتی ، ثروتمندان و قدرتمندان را هدف قرار داده است تا از هرگونه انتقاد آن‌ها جلوگیری کنند. ولیعهد سعودی از اختیارات و قدرت خود برای ممنوع السفر کردن بسیاری از خانواده‌ها استفاده می‌کند، او تلاش می‌کند کرسی پادشاهی را از پدر مریضش هرچه سریع‌تر به ارث ببرد.

کمپین دستگیری نخبگان حاکم عربستان سعودی در نوامبر 2017 آغاز شد تا جایی که نیروهای امنیتی سعودی صدها شاهزاده ثروتمند و بازرگانان را در هتل «ریتز کارلتون » بازداشت و شکنجه کردند.برخی از این شاهزاده‌ها پس از تحمل شکنجه آزاد و برخی از آن‌ها در زندان فوت شدند و بسیاری از آن‌ها نیز در اوضاع جسمانی وخیمی به سر می‌برند و اما کسانی که آزاد شدند، ممنوع السفر شده‌اند.

حدود 2000 تا 2500 نفر از خانواده‌های بازداشت‌شدگان خاندان سعودی در هتل ریتز کارلتون، با وجود بسته شدن پرونده‌هایشان‌، در حال حاضر ممنوع السفر هستند.

از سوی دیگر بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی نسبت به ادعاهای ولیعهد سعودی درخصوص دستاوردهایی که انجام نداده و به خود نسبت می‌دهد واکنش نشان دادند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را به دلیل دستاوردهایی که بدان دست نیافته مورد تمسخر قرار دادند.

ولیعهد سعودی طی مصاحبه ای که از کانال رسمی عربستان انجام داد ، در مورد مهمترین دستاوردهایی که طی 5 سال چشم انداز 2030 عربستان بدست آمده است از جمله خدمات الکترونیکی موجود در ثبت تجارت صحبت کرد .

بن سلمان گفت: به عنوان مثال ثبت تجاری از طریق شش دستگاه دولتی روزها طول می‌کشید و دولت الکترونیکی اکنون آن را در مدت زمان نیم ساعت انجام می‌دهد.

وزارت تجارت و صنعت سعودی در 24 نوامبر 2014 خدمات به دست آوردن ثبت تجاری برای شرکت‌ها را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به هیچ گونه معامله کاغذی در 24 نوامبر 2014 یعنی قبل از چشم‌انداز 2030 آغاز کرده بود.

چشم انداز سعودی 2030 در تاریخ 25 آوریل 2016 اعلام شد و متن کامل آن توسط روزنامه سعودی الشرق الاوسط منتشر شد.

مصاحبه ولیعهد سعودی با شبکه تلویزیونی « روتانا» تلاشی ناامید کننده برای احیای ناکامی در چشم‌انداز 2030 بود که وعده‌های پوچ وی را آشکار می‌کند درحالی‌که ملت سعودی هنوز نگران معیشت خود هستند و نسبت به رژیم آل سعود و وعده‌های بزرگ محمد بن سلمان بدبین هستند.

انتهای پیام/