شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#کرونا#نتایج

کرونا عامل شناسایی دیرهنگام بیماران سرطانی در آلمان


کرونا عامل شناسایی دیرهنگام بیماران سرطانی در آلمان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که بحران کرونا به این دلیل که موجب شناسایی دیر هنگام هزاران بیماران سرطانی در آلمان شده است یک خطر روزافزون در حال گسترش برای این بیماران است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، بحران کرونا برای بیماران سرطانی در آلمان یک خطر روزافزون در حال گسترش است.

بحران کرونا تاثیرات دراماتیکی بر مراقبت های بهداشتی منظم از این بیماران گذاشته است. هزاران بیمار سرطانی در دوران بحران کرونا دیر و یا اصلا شناسایی نشدند. این نتیجه تجزیه و تحلیل داده های شرکت بیمه خدمات درمانی "بارمر" است که نتایج آن را در اختیار آر ان دی آلمان قرار داده است.

بر این اساس در موج اول کرونا 2600 بیمار سرطانی شناسایی نشدند که از این تعداد حدود 1600 مورد تنها سرطان سینه بوده است.

در این بررسی تعداد عمل های بزرگ در 9 نوع سرطان شایع از آوریل تا ژوئن سال 2020 با دوره های زمانی مشابه در سال های گذشته مقایسه شده است. شمار این عمل ها در سال کرونایی 2020 حدود 17 درصد نسبت به میانگین سال های 2017، 2018 و 2019 کاهش داشته است. برای سرطان هایی مانند سینه و روده بزرگ این رشد منفی عمل ها حتی بیش از 20 درصد هم بوده است.

مدیر عامل شرکت بارمر در این باره گفته است: این واقعیت که بسیاری از بیماران سرطانی از معاینات پزشکی پیشگیرانه اجتناب می کنند و بنابراین بیماری ها دیر شناسایی می شوند یکی از پیامدهای جدی پاندمی کرونا است.

بر اساس نتایج این بررسی بعد از موج اول کرونا عمل های مربوط به سرطان کمی افزایش داشت که البته توان جبران کاهش قبلی را نداشت.

یکی دیگر از محققان این پروژه اعلام کرده است که همه گیری کرونا منجر به تاخیر در تشخیص بیماری های سرطان با چشم انداز بهبود ضعیف تر شده است. وی درباره ادامه این روند همچنین در دوران موج دوم و سوم کرونا که منجر به عدم شناسایی بیماران سرطانی بیشتری می شود ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/