به گزارش برنا، دکتر روحانی، رئیس جمهور، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این شب ها عزیز و گرانقدر است اما باید پروتکل های بهداشتی با حداکثر دستورالعمل، مراعات شود. حضور در یک جلسه و مجلس مستحب است اما مراعات پروتکل های بهداشتی واجب است.

بخشی از اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:

امکانات دیجیتالی هم باید این مراسم را به سمع  و نظر مردم برساند تا مردم مجبور نشوند از خانه خارج شوند.

مراسم شب های قدر در مناطق قرمز و نارنجی در فضای باز باید برگزار شود. امروز هم در آمار و ارقام دیدیم، مراعات مردم به طور متوسط 61 درصد است و این خطرناک است. معنی آن این است که در موج چهارم بیشتر بمانیم. نظارت ها تشدید یابد تا انشاالله تا پایان هفته مناطق قرمز به نارنجی تبدیل شوند.

این ویروس به صورت ثابت باقی نمی ماند و شکل جدیدی به خود می گیرد. در موج چهارم کرونا انگلیسی، از طریق مرز عراق وارد کشور شد و این ویروس برای اولین بار در اهواز مشاهده شد. در موج چهارم خسارت بزرگی دیدیم.

واکسن در کنار پیشگیری عامل بزرگی است. امروز واکسن زدن بهتر از واکسن نزدن است.

همچنان از لحاظ ارز، وام و  پرداخت پول مشکل داریم. در وین پیشرفت هایی حاصل شده اما هنوز در تحریم هستیم و همان موانع پیش روی ما است. واکسن از کشورهای مختلف سفارش داده شده و در حال ورود به کشور است.

گروه اول واکسن دریافت کردند. انشاالله تا پایان اردیبهشت و خردادماه همه سالمندان و بیماران زمینه ای واکسینه شوند. رانندگان تاکسی و اتوبوس در تردد هستند و برخی مشاغل مرتب با مردم در تماس هستند که می توانیم اینها را برای واکسن تقدم دهیم.

مردم مطمئن باشند ما نسبت به واردات واکسن خارجی و حمایت از واکسن داخلی با همه توان حمایت می کنیم. تا پایان امسال همه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. کسی که واکسن دریافت کرد معلوم نیست که مصون شده است.