به گزارش برنا؛ در این مراسم، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که بسیج، نقش مهمی در ایجاد فضایی توام با امنیت و امید برای کارگران دارد، افزود : ‌کارگران امروز بیش از همیشه به امید و نشاط نیاز دارند و نباید اجازه داد این قشر مولد و تاثیر گذار که در همه اتفاقات  قبل و بعد انقلاب پیشرو بوده است؛ ناامید شوند.

ابراهیم صادقی فر با گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار شهید کارگر گفت : امروز، فرصت مغتنمی است تا بازشناسی و کارشناسی کنیم که کارگران چگونه در دوران دفاع مقدس  هم نیازهای اولیه جنگ را تهیه و هم سلاح به دست از خاک پاک وطن دفاع می کردند و هیچ انتظاری هم نداشتند.

وی به زوایای زندگی شهید شاخص کارگری  سال 1400 شهید محمد کلاته اشاره کرد و گفت : مرور زندگی نامه این شهید بزرگوار،  زوایای جدیدی را به روی ما می گشاید و نشان می دهد چگونه با  تلاش و جهاد  به نمایندگی مجلس رسید.

 صادقی فر افزود : امروز،  بسیج وظیفه مهمی در قبال کارگران دارد و نباید اجازه دهد این سرمایه های اجتماعی ناامید شوند.

وی تاکید کرد: بسیج، یک نیروی مردمی است و باید حافظ نیازهای اجتماعی و اقتصادی کارگران باشد تا در پیچ و خم مشکلات،این قشر بزرگ و مخلص ناامید نشوند.

در این وبینار که فرماندهان بسیج کارگری و مدیران کل کار سراسر کشور حضور داشتند فرزند شهید کلاته از مرکز بجنورد در خراسان شمالی، از برگزاری نکوداشت یاد و خاطره پدر شهیدش قدردانی کرد.

 احمدغریوی، فرمانده بسیج وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سردار رعیتی فرد، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات، پروانه رضایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران و فرماندهان بسیج و سپاه در این مراسم حضور داشتند.