شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#مجلس#رئیس جمهور

فشار آمریکا بر روسیه چقدر طول خواهد کشید؟: عقیده سیاستمدار روس

کنستانتین کوساچف، نایب رئیس شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه اعلام کرد حامیان و طراحان روش های فشار بر روسیه بر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تأثیر می گذارند و این امر در تصمیمات واشنگتن در زمینه سیاست خارجی بازتاب پیدا می کند.

به گزارش اسپوتنیک، آقای کوساچف معتقد است افرادی در دولت آمریکا وجود دارند که اطمینان دارند فشار بر مسکو موثر و آینده دار است اما به گفته سناتور روس، آنها اشتباه می کنند.

 ساخت واکسن
© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev

کوساچف توضیح داد: "من فکر می کنم که چنین وضعیتی در آمریکا برای مدت طولانی ادامه یابد. سیاست ضد روسی در آنجا به حجم عظیم تصمیماتی که در قانونگذاری  ایالات متحده اتخاذ شده، بستگی دارد و چنین اقداماتی در ایالات متحده بسیار بسیار دشوار اصلاح و تصحیح می شود.".

این مقام ارشد شورای فدراسیون همچنین تصمیم سفارت آمریکا در مسکو در مورد کاهش ارائه خدمات به روس ها را به عنوان نمایش عصبانیت واشنگتن از اقدامات تلافی جویانه روسیه در پاسخ به اقدامات غیر دوستانه ایالات متحده خواند.

سناتور روس گفت: "من فکر می کنم این نمایش نارضایتی کاخ سفید از تصمیم روسیه درباره  ممنوعیت استخدام روس ها از سوی نمایندگی دیپلماتیک آمریکا است."

کوساچف تصریح کرد در عین حال  واکنش واشنگتن نشان می دهد که بدون جذب روس ها، "آنها نمی توانند کار عادی سرویس کنسولی  خود را تأمین کنند".

سفارت ایالات متحده در روسیه از 12 مه، رسیدگی به درخواست های تنظیم اسناد غیر مهاجرتی به استثنای سفرهای دیپلماتیک را متوقف می کند. خدمات کنسولی فقط به آمریکایی ها و برای موارد فوری محدود ارائه خواهد شد. به شهروندان آمریکایی که ویزای روسیه آنها منقضی می شود، توصیه شده اسکه تا 15 ژوئن  روسیه را ترک کنند.