شهرخبر

طاهری: شکست در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا را به فال نیک می‌گیرم/ تا چند هفته دیگر به شرایط ایده‌آل می‌رسم


طاهری: شکست در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا را به فال نیک می‌گیرم/ تا چند هفته دیگر به شرایط ایده‌آل می‌رسم

مدعی سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد گفت: کسی که مدال می‌خواهد، نباید اشتباه بزرگی انجام بدهد و من هم باید روی اشتباهی که در مسابقات قهرمانی آسیا داشتم، کار کنم تا دیگر تکرار نشود.

امین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که حضور در دو تورنمنت در فاصله یک هفته از نظر بدنی او را اذیت نکرده است؟، اظهار داشت: جام دانکلوف که تمام شد، خدا را شکر با اولی به ایران برگشتم و خیلی غیرمنتظره دیدم اسمم را برای آسیایی رد کرده‌اند. با توجه به مثبت شدن تست کرونای امیرحسین زارع چاره‌ دیگری نبود و من هم با روحیه خوب به آلماتی رفتم، البته با اینکه شرایط بدنی‌ام ایده‌آل نبود.

وی ادامه داد: وضعیت بدنی‌ام از این نظر ایده‌آل نبود که پرواز طولانی داشتم و پروازهای متوالی خسته‌ام کرد، اما با این وجود از انگیزه بالایی برای مدال طلا برخوردار بودم.

ملی‌پوش کشتی آزاد درباره شکست با ضربه فنی مقابل لازاریف قرقیزستانی، درحالیکه 6 امتیاز از او پیش بود، خاطرنشان کرد: این اتفاق در یک غافلگیری رخ داد. 6 بر صفر جلو افتادم و عجله کردم. به نوعی می‌خواستم حریفم را 10 - صفر کنم و سوار بر کشتی بودم، ولی متاسفانه گیر کردم و نتوانستم برنده باشم.

طاهری با تاکید براینکه می‌داند اختلاف زیادی با حریفانی در این سطح دارد، عنوان کرد: برای 10-صفر کردن حریف رفته بودم و یک مقدار هول شدم، حالا که این اتفاق افتاد، آن را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم این اشتباهات بزرگ را در هیچ مبارزه دیگری تکرار نکنم. کسی که مدال می‌خواهد، نه تنها اشتباه بزرگ من، بلکه کوچک‌ترین اشتباه هم او را از مدال دور می‌کند. قطعا خودم اشتباه کردم و باید حتما روی آن کار کنم. شکستم در جای خوبی اتفاق افتاد.

این کشتی‌گیر تهرانی در پاسخ به این سوال که آیا در جام بین‌المللی لهستان کشتی خواهد گرفت؟ گفت: هنوز چیزی به کشتی‌گیران اعلام نشده که کجا باید مبارزه کنیم. هرجا کادرفنی بگوید کشتی خواهم گرفت. در این مدت دو تا میدان پشت سر هم را تجربه کردم و کمی به من فشار آمد، ولی با شناختی که از خودم دارم تا چند هفته دیگر به شراط ایده‌آل می‌رسم.

 

انتهای پیام/