شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارالمپیک#تیم ملی#توکیو#2020#قهرمانی آسیا

خانلرخانی: مهم است که پوررهنما و عزیزی استارت پارالمپیک را با کسب مدال طلا در آسیا بزنند


خانلرخانی: مهم است که پوررهنما و عزیزی استارت پارالمپیک را با کسب مدال طلا در آسیا بزنند

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو گفت: برای من خیلی مهم است که مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی استارت حضور پرقدرت در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را با کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا بزنند.

پیام خانلرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص واکسینه شدن ملی‌پوشان پاراتکواندو اظهار داشت: خدا را شکر واکسن تمام ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی انجام شد تا بچه‌ها با آسودگی خاطر بیشتری به کار آماده‌سازی خود ادامه بدهند. البته واکسن زدن دلیل نمی‌شود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم و شواهد به خصوص در کشورهایی که زودتر از ما واکسن زدند، نشان می‌دهد حتی کسانی که واکسن زده‌اند نیز می‌توانند به کرونا مبتلا شوند. واکسن زدن نباید دلیلی باشد تا خدایی نکرده بچه‌ها بی‌احتیاطی کنند. امیدوارم روزی بشود که همه مردم کشورمان واکسن بزنند و ریشه و زنجیره این بیماری قطع شود. 

وی در خصوص شرایط ملی‌پوشان پاراتکواندو عنوان کرد: ششمین مرحله اردوی تیم را جهت حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو شروع کردیم و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نیز چند نفر از بازیکنان را دعوت کردیم تا بتوانیم در این مسابقات نیز عملکرد خوبی داشته باشیم. با توجه به دوری دو ساله بچه‌ها از مسابقات، رقابت‌های قهرمانی آسیا برای ما خیلی مهم است و فکر می‌کنم این دوری برای بچه‌ها  که رویداد و تورنمنتی برای اعزام نداشتند، خیلی طولانی بوده است.

خانلرخانی تصریح کرد: حضور در این مسابقات برای دو ملی‌پوش پارالمپیکی ما نیز خیلی مهم است و با توجه به فاصله دو ماه این رویداد با مسابقات پارالمپیک توکیو، کسب مدال طلا در این مسابقات می‌تواند روحیه این نفرات را خوب کند تا بتوانند با انسجام، قدرت و روحیه بیشتری برای حضور پرقدرت در توکیو تمرین کنند. 

وی در خصوص تکرار عناوین قهرمانی دوره‌های گذشته توسط ملی‌پوش پاراتکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا گفت:تمام تلاش خود را برای قهرمانی انجام می‌دهیم، اما فکر می‌کنم این دوره از مسابقات یکی از سخت‌ترین دوره‌های مسابقات قهرمانی آسیا باشد. در مسابقات قاره‌ای پاراتکواندو حضور ورزشکاران قاره‌های دیگر مجاز است، اما در صورت کسب مدال، امتیازات آنها نصف خواهد شد. ما متاسفانه فقط می‌توانیم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته باشیم و در این چند ساله به دلیل مشکلات رفت و آمد و صدور روادید  حضور در قهرمانی آفریقا و اقیانوسیه را از دست دادیم.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو خاطر نشان کرد: در مسابقات قهرمانی اروپا و آمریکا نیز نتوانستیم حضور داشته باشیم، اما کل این قاره‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا حضور خواهند داشت و می‌دانم تمام نفراتی که قرار است در مسابقات پارالمپیک شرکت کنند، در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و همین موضوع کار را نسبت به دوره‌های گذشته سخت‌تر می‌کند. امیدوارم با وجود  این شرایط نتایج خوبی را به خصوص در دو وزن پارالمپیکی کسب و به مدال طلا برسیم.

خانلرخانی در پایان گفت: بیشتر برای من این مهم است که مهدی‌پوررهنما و اصغر عزیزی با کسب مدال طلا آمادگی خود را به رخ حریفان خود بکشند و استارت بازی‌های پارالمپیک را بعد از دو سال دوری از قهرمانی آسیا بزنند. نیم‌نگاهی نیز به قهرمانی داریم، اما شرایط ما سخت است. باید بتوانیم نفرات بیشتری را اعزام کنیم و اگر فدراسیون این اجازه را بدهد در کلاس‌های دیگر نفرات بیشتری را اعزام کنیم، می‌توانیم به مقام قهرمانی برسیم. 


انتهای پیام/