شهرخبر

یک توصیه به ابراهیم رئیسی برای کاندیدا نشدن در انتخابات 1400

یک توصیه به ابراهیم رئیسی برای کاندیدا نشدن در انتخابات 1400

یک چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: به عقیده من آقای رییسی تنها کسی است که می تواند اصلاحات در قوه قضاییه را به عنوان امری حیاتی ادامه بدهد.

«عباس سلیمی نمین»، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با شرایط فعلی اصولگرایان تا زمان باقی مانده به انتخابات گفت: هر چند کاندیداهای نهایی هنوز اعلام حضور نکرده اند اما با این وجود کثرت نامزدها نسبت به انتخابات های گذشته بسیار بالا است. اینکه ما در این دوره، انتخابات بسیار پرشوری خواهیم داشت به این دلیل است که برخی از جریاناتی که مایل نیستند شاهد شوری منطقی باشند بلکه قائل به ایجاد هیجانات و بحران هستند به دنبال ایجاد اصطحکاک هستند.

او افزود: مسائلی که اخیرا رخ داده و به تلقی صاحبنظران در زمان انتخابات هم ادامه پیدا خواهد کرد این نگرانی را برای نیروهای بحران خواه، ایجاد می کند که در صورت داشتن انتخاباتی پر شور آنها ضربه می خورند لذا تنش ایجاد می کنند. این مسائل قابل تامل است در بین نیروهایی که با شرایط مثبت انتخابات امکان حضور نخواهند داشت و میل به ایجاد بحران در آنها دیده می شود.

سلیمی نمین تاکید کرد: کاندیداهای اساسی جریان اصولگرا آقای رییسی و آقای قالیباف هستند که هر دو اعلام کرده اند در صورت حضور دیگری در انتخابات شرکت نخواهند کرد. مساله دیگر این است که آیا در صورت حضور آقای رییسی در انتخابات، سود این حرکت برای مردم بیشتر است یا حضور او در قوه قضائیه سود بیشتری برای مردم دارد؟! این بحث هنوز به نتیجه ای نرسیده است. به عقیده من آقای رییسی تنها کسی است که می تواند اصلاحات در قوه قضاییه را به عنوان امری حیاتی ادامه بدهد. بعد از خروج او از این قوه اصلاحات سخت تر و کندتر خواهد شد.

او اضافه کرد: شخصیتی مثل او قوه قضائیه را به خوبی می شناسد و امروز هم دارای این ایثار و و فداکاری است که با همکاران لغزش کرده خود برخورد کند و این شجاعت را داشت که در مقابل آنها صف آرایی کند این شجاعت در مدیران گذشته کم رنگ تر بود. مصلحت کشور بیشتر در حضور او در قوه قضاییه است.

سلیمی نمین ادامه داد: بسیاری از ثبت نام ها به این معنی نیست که آنها باور دارند در حد رییس جمهور شدن هستند بلکه خودشان را مطرح می کنند تا بلکه در سطح پایین تری مثل پست وزارت مطرح شوند. برخی می دانند که دارای آن خصوصیات نیستند باید اجازه بدهیم شورای نگهبان کار خود را انجام دهد. از بین پنجاه شصت نفری که از وزرا و استانداران ثبت نام کرده اند بررسی انجام می شود. بعد از اینکه شورای نگهبان به تعداد محدودی رسید باید این بحث را ادامه داد هر کدام از ثبت نام کنندگان یک ظرفیت هستند این ظرفیت ها را نسوزانید. به عقیده من برچسب زدن ها و تخریب ها ضروری نیست باید ابتدا اجازه بدهیم ساختارها تصمیم بگیرند. امروز هم ساختار اصولگریان و اصلاح طلبان در رسیدن به اجماع مشکل دارد باید اجازه بدهیم کار خود را کنند  قطعا به یک جایی خواهند رسید و از این تعداد منتخب کم می شود. دستگاه نظارتی قانونی هم کار خود را می کند و باز از این تعداد کم می شود.

او ذر رابطه با احتمال حضور رییسی در انتخابات گفت: این بستگی به شورای ائتلاف دارد اگر شورای ائتلاف به یکی از این بزرگان رسید اخلاقا و شرعا باید بیایند و وارد عرصه بشوند. باید ائتلاف جمع بندی نهایی خود را اعلام کند.

2727