شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#اصلاح‌طلب#محسن هاشمی#حواشی#شهردار

وبلاگ مشرق

نبرد محسن هاشمی با رادیکال‌ترین گرایش کشور در انتخابات/ موشک‌ها از اینجا به اسرائیل شلیک شد

پیروز حناچی

پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران که با حواشی مختلفی مثل واکسن‌خواری چند کارمند شهرداری و محکومیت سازمانش به دلیل گرانفروشی به مردم مواجه است؛ درخواست انتخاباتی عجیبی را از مردم مطرح کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

این اعتماد به نفس شورانگیز از کجا آمده است؟

توقع حناچی از مردم پس از واکسن‌خواری و گرانفروشی!

نبرد محسن هاشمی با رادیکال‌ترین گرایش کشور در انتخابات/ موشک‌ها از اینجا به اسرائیل شلیک شد

پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران اخیراً در اظهاراتی پیرامون انتخابات آتی شورای شهر ششم گفته است: وقتی تعداد زیادی از افرادی که می توانند کاندید شوند و حضور آنها می تواند، ایجاد رقابت و شور کند؛ رد صلاحیت می شوند، طبیعتا تعدادی از افرادی می مانند که ممکن است با رای حداقلی وارد شورا شوند که بهترین ها و مطمئن ترین‌ها برای اداره شهر نباشد!

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، چراکه اگر مردم پای صندوق های رای نباشند ممکن است اتفاق سالهای قبل تکرار شود و برخی از افراد با رای کم وارد شورا شوند که اگر رقابت پرشور بود اساسا خواب شورای شهر را نیز نمی‌دیدند.

حناچی با بیان اینکه از مردم خواهش می کنم که اگر این شیوه و نگاه اداره شهر را قبول دارند، کمک کنند دوباره اتفاقات گذشته رخ ندهد، گفت: در مواقعی که مردم پای صندوق رای نباشند ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

شهردار اصلاح‌طلب تهران تصریح کرده است: من از مردم دعوت می کنم از آنجایی که می دانند چه اتفاقاتی اخیرا در شهر رخ داده و  چه می کنیم؛ اگر اقدامات ما مورد قبول و پسندشان بود فارغ از اینکه چه کسی شهردار تهران می شود به پای صندوق رای بیایند.[1]

*همه ما باید به این سؤال بیاندیشیم که افرادی از مردم نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند یا این خواست و تمنّای اصلاح‌طلبان است که مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و مشارکت حداکثری محقق نشود؟!

مسئله جالب‌تر اما اعتماد به نفس شورانگیز آقای حناچی است که اصرار دارد عملکرد خود در شهرداری تهران را عملکردی خوب و حتی تراز معرفی کند و جالب آنکه از مردم نیز می‌خواهد که به امید تکرار همین عملکرد پای صندوق‌های آرا بیایند...

البته عملکرد شهرداری تهران در دوره پنجم شورای شهر با اکثریت اصلاح‌طلبش از لحاظی دیگر حتما می‌تواند ملاک و معیار انتخاب باشد!

از این لحاظ که مردم حتما پای صندوق بیایند و شورای شهری را که تیتر کارنامه‌اش دروغ‌پراکنی، اصرار بر گران کردن بلیط مترو، پروژه شکست خورده "دوچرخه سواری بیدود"، واکسن‌خواری چند کارمندان شهرداری در ماجرای کرونا و محکوم شدن به دلیل گرانفروشی به مردم در اماکن شهرداری است را انتخاب کنند یا به کسانی رأی بدهند که تجربه قبلی انتخاب آنها نشان می‌دهد جز خدمتگزاری و مدیریت جهادی سودای دیگری ندارند، اهل ساخت پروژه‌های بزرگ در جهت رفاه مردم تهران هستند و حتی می‌توانند تهران را به رتبه‌های برتر جهانی هم ارتقا دهند.

انتخاب با مردم است...

***

نبرد محسن هاشمی با رادیکال‌ترین گرایش کشور در انتخابات

نبرد محسن هاشمی با رادیکال‌ترین گرایش کشور در انتخابات/ موشک‌ها از اینجا به اسرائیل شلیک شد

محسن هاشمی‌رفسنجانی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران به تازگی در اظهاراتی که خبرگزاری ایرنا آنها را منتشر کرد در اشاره به انتخابات پیش رو گفته است: معتقدم باید مشارکت جدی و فعال داشته باشیم تا نظام از جهات مختلف حمایت شود، ولی بدیهی است عمل منفعلانه در گروه‌های سیاسی مشاهده می‌شود.

او همچنین تصریح می‌کند:

"گروهی هم دنبال تحریم انتخابات هستند و مردم را به رای ندادن تشویق می‌کنند که رادیکال‌ترین گرایش در کشور هستند. من فکر می‌کنم اگر صداوسیما بخواهد مشارکتی فعال را در انتخابات فراهم کند، باید از همین افرادی که دنبال تحریم هستند، بپرسد چرا و به چه دلیل نمی‌خواهند شرکت کنند."[2]

*سؤال جالبی که در این لحظه بایستی از آقای هاشمی پرسید اینست که آیا ایشان حاضر هستند، بگویند پایگاه این گروه رادیکال طرفدار تحریم انتخابات؛ در میان اصولگرایان است یا اصلاح‌طلبان؟!

پاسخ مشخص است...

این عده؛ بخش اصلی و تأثیرگذار ستاد اصلاحات هستند که تئوری "مشارکت مشروط" یا همان تحریم خاموش انتخابات را علمداری می‌کنند و تا این لحظه قصد دارند رفتار تحریمی خود در انتخابات مجلس یازدهم که منجر به کاهش مشارکت شد را در انتخابات ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم نیز تکرار کنند.

با این رفتار که چون نامزد اصلی ما تأیید صلاحیت نشده پس ما بصورت رسمی در انتخابات شرکت نخواهیم کرد.

محسن هاشمی در ایام انتخابات مجلس یازدهم نیز از منتقدان جدی این رفتار بود و چندین مرتبه در نکوهش آن صحبت کرد اما از آنجا که فرماندهان تحریم انتخابات؛ سهام اصلی ستاد اصلاحات را در اختیار دارند؛ صدا و انتقاد امثال آقای هاشمی به جایی نرسید.[3]

لازم به تأکید است که محسن هاشمی نمی‌تواند انتظار داشته باشد سؤالی که خود او موظف است از همقطارانش بپرسد و در محضر مردم پاسخ‌های سدیدی به آن بدهد را دیگرانی مثل صداوسیما بپرسند!

این وظیفه و شأن یک رجل سیاسی است...

***

موشک‌ها از اینجا به اسرائیل شلیک شد

نبرد محسن هاشمی با رادیکال‌ترین گرایش کشور در انتخابات/ موشک‌ها از اینجا به اسرائیل شلیک شد

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به تازگی در سخنانی با اشاره به طرح برخی شائبه‌ها در خصوص هدف قرار گرفتن مواضع صهیونیست‌ها توسط موشک‌های ایرانی گفت:

"موشک‌هایی که مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌اند نه از پایگاه ایران بلکه از پایگاه‌های انقلاب اسلامی شلیک شدند؛ گفتمان انقلاب اسلامی امروز مرزها را درنوردیده و موجب توانمندی و بیداری مردم منطقه شده است. رژیم صهیونیستی بداند که این انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است که آنان را روز به روز به مرگ نزدیک می‌کند."

به گزارش رسا، او با تأکید بر اینکه دشمنان ما زبانی جز قدرت و اقتدار را نمی‌فهمند، یادآور شد: اگر امروز جبهه استکبار جرأت ندارد کوچکترین تعرضی به ایران اسلامی کند به‌برکت اقتدار، قدرتمندی و ظرفیت‌های دفاعی است که به‌فضل الهی از آن برخورداریم.[4]

*"پایگاه‌های انقلاب اسلامی" کلیدواژه‌ای در سخنان حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی است که تأملات مهمی پیرامون آن مطرح می‌شود.

پایگاه‌هایی سر بر آورده در اقصی نقاط منطقه و جهان که هر یک قدرتی بلامنازع محسوب می‌شوند و توانمندی مورد اصابت قرار دادن هر هدفی را دارند.

قابل کور شدن نیستند، ارتباطات آنها با انقلاب اسلامی نامکشوف است و سلاح‌هایی در اختیار دارند که حتی گنبد آهنین اسرائیل هم توان مقابله با آنها را ندارد.

و این یکی از نقاط عطف در گسترش هژمونی نظام اسلامی در قرن بیست و یکم است.

در این باره البته نبایستی این حقیقت را از نظر دور داشت که تدابیر مقام معظم رهبری، مجاهدت‌های امثال شهید سلیمانی، پیشرفت‌های تکنولوژیک ایران و قوام اقتصادی نیز در شکل‌گیری آن پایگاه‌های اشاره شده تأثیری بنیادین داشته‌اند.

دانشمند علوم سیاسی معتقدند دفاع در فراتر از مرزها و حمایت نظامی و امنیتی و اقتصادی از متحدان جز با داشتن یک اقتصاد قوی، ضد ضربه و پویا ممکن نیست.

***

1_ https://etemadonline.com/content/481388

2_ www.irna.ir/news/84313452/

3_ mshrgh.ir/1072874

4_ rasanews.ir/002qjV