حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: قیمت بلیت سینماها در ایران را اگر بخواهیم با قیمت بلیت سینما در کشورهای دیگر مقایسه کنیم باید بپذیریم که قیمت بلیت در کشور ما بسیار پایین است. قیمت بلیت سینماها در کشور ما در قیاس با دیگر اجناس داخلی هم بسیار پایین است ولی متأسفانه این نکته را هم باید در نظر بگیریم که نمی‌توان قیمت بلیت را در مقایسه با دیگر اجناس آنطور که در کشور شاهد هستیم بالا برد و به همین دلیل مجبور هستیم قیمت بلیت سینما را هر سال نهایتاً 20 تا 30 درصد افزایش دهیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به نظر من مشکل اصلی کمبود مخاطب در سینماهای کشور در حال حاضر بالا بودن قیمت بلیت نیست. اگر یک فیلم کیفیت لازم را برای جلب نظر مخاطب داشته باشد قطعاً می‌تواند مردم را به سینماها بکشاند و قیمت چندان اهمیتی در این بین ندارد. اگر بخواهیم مثالی درباره این موضوع داشته باشیم می‌توان به نمایش‌های تئاتر اشاره کرد که با وجود قیمت نسبتاً بالای بلیت هر نمایش، علاقه‌مندان به تئاتر بلیت خریداری می‌کنند و به دیدن نمایش‌ها می‌روند یا ایام جشنواره فیلم فجر هم این مسئله را تأیید می‌کند چرا با قیمت بالای بلیت‌ها دیدیم مردم به خوبی از فیلم‌های تازه و خوب استقبال می‌کنند.

او افزود: همه ما با وضعیت اقتصادی کشور آشنا هستیم و بالا رفتن قیمت‌ها را هر روز مشاهده می‌کنیم. واقعاً قیمت بلیت سینما در حال حاضر قیمت بالایی نیست و اگر بخواهید مقایسه‌ای در مقیاس جهانی داشته باشید قیمت بلیت سینما در ایران کمی بیشتر از یک دلار است. از طرفی برای کسانی که احساس می‌کنند قیمت بلیت سینما بالا است و توانایی خرید بلیت ندارند می‌توانند در ساعاتی از روز به سینما بروند که برخی طرح‌ها برای کاهش قیمت در نظر گرفته شده است یا روزهای سه‌شنبه که بلیت نیم‌بها است زمان مناسبی برای مراجعه این افراد به سینما است.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: با این حال باید تأکید کنم که مسئله اصلی ما امروز قیمت بلیت نیست. سینما امروز از عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب درباره اکران فیلم‌ها و بازگشایی سالن‌ها آسیب می‌بیند. مردم این روزها کمتر به سینما می‌روند و اکثراً از بازگشایی سینماها بی اطلاع هستند. متأسفانه تعطیلی‌های مکرر ذهنیت مردم را نسبت به سینما به محلی ناامن تغییر داده و این در حالی است که واقعاً در سالن‌های سینما خطری مخاطبان را برای دیدن فیلم تهدید نمی‌کند. در یک سالن 200 نفره که 5 یا 6 نفر مشغول دیدن فیلم هستند که شاید حتی این افراد از یک خانواده هم باشند در قیاس با یک تاکسی که در یک محیط کوچک 5 نفر قرار گرفته‌اند هیچ خطری ندارد و نکته دیگر این است که خوشبختانه در سینماها با وسواس و دقت پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قرمز» با اشاره به تغییر سطح شغلی سینما به گروه دو گفت: در وهله برای این اتفاق خوب باید از ستاد مبارزه با کرونا و بعد پیگیری‌های آقای انتظامی رئیس سازمان سینمایی تشکر کرد که در ایام تعطیلی نوروز این موضوع را با جدیت دنبال کردند و با پیگیری نتیجه مطلوب حاصل شد. اگر تبلیغات مناسبی برای بازگشایی سینماها صورت گیرد با تدام این وضعیت می‌توان کمی به رونق گیشه امیدوار بود.

او در پایان تصریح کرد: متأسفانه تبلیغی که برای تعطیلی سینماها صورت گرفت را برای بازگشایی شاهد نبودیم و هنوز بسیاری از مردم خبر ندارند که سینماها باز شده‌اند. متأسفانه ارگان‌های رسمی در این زمینه هیچ همکاری ندارند و صداوسیما هم هیچ تلاشی برای اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام نمی‌دهد. ممکن است صداوسیما با یک فیلم مشکل داشته باشد اما قطعاً با کلیت سینما مشکلی ندارد و می‌تواند درباره بازگشایی آن به مردم اطلاع‌رسانی کند. به نظر من باید از کسانی که در این شرایط سرمایه خود را صرف فرهنگ و هنر کرده‌اند حمایت کرد و کاش ارگان‌های مختلف از جمله صداوسیما این موضوع را جدی بگیرند.