شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روسیه#پوتین

در روسیه داشتن تابعیت و اقامت کشورهای دیگر برای کارمندان دولت ممنوع شد

پوتین قانونی را امضاء کرد که مجوزهای تابعیت و اقامت سایر کشورها برای کارمندان دولت را ممنوع می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را امضاء کرد که کارمندان دولت از داشتن تابعیت یا اجازه اقامت دوم منع می شوند، سند مربوطه در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شد.

این قانون امکان کار در مراکز دولتی، دفاتر ایالتی و شهرداری‌ها در فدراسیون روسیه را برای شهروندان روسیه که دارای تابعیت یک کشور خارجی یا اجازه اقامت یا سند دیگر تأیید کننده حق اقامت دائم در کشور دیگری هستند را محدود می کند.  همچنین، کارمندان دولت ملزم به اعلام لغو تابعیت روسیه و اخذ سند دیگری در مورد تأیید حق اقامت در خارج از کشور خواهند بود.

قوانین مربوط به این ممنوعیت در مورد کارمندان امنیت دولتی، مقامات گمرکی، پرسنل نظامی، گارد ملی روسیه، وزارت شرایط اضطراری، سرویس اطلاعات خارجی روسیه، سازمان تعزیرات فدرال، معاونان، روسای مناطق فدراسیون روسیه، رئیس بانک مرکزی، کارمندان وزارت امور داخلی و کمیته تحقیق و همچنین کمیسر حقوق کودک، دادستان مالی و اعضای کمیسیون های نظارت عمومی اعمال می‌شود.دربررسی دوم مشخص شد که این ممنوعیت در مورد معاونان رئیس بانک مرکزی نیز اعمال می شود.

علاوه بر این، کارمندان دیپلماتیک ملزم به اطلاع رسانی به مقام بالاتر خود می شوند اگر همسرانشان اجازه تابعیت و اقامت خارجی را کسب کرده اند یا اسناد دیگری را در اختیار دارند که به آنها اجازه اقامت دائم در خارج از کشور را می دهد. علاوه بر این، یک شهروند روس با تابعیت دوم یا اجازه اقامت خارجی نمی تواند به عنوان سفیر در یک کشور خارجی یا نماینده فدراسیون روسیه در یک سازمان بین المللی منصوب شود. در صورت پایان دادن به تابعیت فدراسیون روسیه، سفیر یا نماینده از سمت خود برکنار می شود.

این سند مشخص می کند که کارمندان دولت که شش ماه پس از لازم الاجرا شدن شرایط عدم تابعیت خارجی، مدارک اثبات این مطلب را ارائه نکنند، از کار برکنار می شوند.