شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع

در تمامی مراحل بازنگری احکام، نظرات بازنشستگان مورد توجه قرار گرفت/ منابع مستمری‌ از ۹۵۰۰ به ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید

در تمامی مراحل بازنگری احکام، نظرات بازنشستگان مورد توجه قرار گرفت/ منابع مستمری‌ از ۹۵۰۰ به ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: احکام جدید بازنشستگان در اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی صادر شد و در جلسات کارشناسی و تمامی مراحل بازنگری احکام، نظرات بازنشستگان مورد توجه قرار گرفته و مبنای کار بوده است.

عادل دهدشتی در جلسه‌ای با رئیس و اعضای کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که عصر روز جمعه همزمان با صدور احکام جدید بازنشستگان در اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برگزار شد، اظهار داشت: با حمایت وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تلاش مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی با اصلاحات انجام شده در احکام جدید، خواسته‌های جامعه شریف بازنشستگان تا حدود زیادی محقق شد. 

دهدشتی افزود: متناسب‌سازی حقوق با هدف احیای قدرت خرید و بهبود معیشت جامعه شریف بازنشستگان اجرا شده و این قانون به گونه‌ای اجرا شد که حقوق بازنشستگان در مقایسه با اسفند ۹۹ حداقل ۵۰ درصد افزایش دارد و هیچ بازنشسته تأمین اجتماعی در کشور حقوقش کمتر از یک و نیم برابر اسفند ۹۹ نخواهد بود. 

وی افزود: با اجرای متناسب‌سازی در سال جاری مجموع منابع مربوط به مستمری بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است و منابع مربوط با پرداخت مستمری‌ها از حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. 

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: اولین مرحله متناسب‌سازی که سال گذشته انجام شد، با رضایت جامعه همراه بود اما افزایش حقوق بیشتر بازنشستگان سایر صندوق‌ها باعث ایجاد مطالبه برحقی در بین بازنشستگان تأمین اجتماعی شد و ما نهایت تلاش خود را انجام دادیم و از زمان بررسی بودجه در مجلس برای اختصاص منابع به تامین اجتماعی تلاش فراوانی کردیم که امیدواریم منابع بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به زودی به سازمان تأمنی اجتماعی واگذار شود. 

بیات با تشکر از هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صدای بازنشستگان را شنیدند، اظهارداشت: از تلاش فراوانی که توسط مدیرعامل و سایر مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی برای صدور احکام جدید در حداقل زمان ممکن صورت گرفت تشکر میکنیم و امیدوارم موجب بهبود معیشت بازنشستگان و رضایتمندی این عزیزان باشد. 

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این جلسه گفت: ما مشکلات و مطالبات جامعه کارگری را با جدیت دنبال میکنیم و از سازمان تامین اجتماعی و مدیران و کارکنان زحمت کش و خدوم این سازمان نیز حمایت می‌کنیم. 

وی افزود: سازوکار جدید متناسب‌سازی که در احکام بازنشستگان اعمال شده است با توجه به جمیع شرایط خواسته‌ها و مطالبات جامعه شریف بازنشستگان را برآورده می‌کند و با توجه به محدودیت منابع بهترین تصمیم ممکن اتخاذ شده است. 

صادقی ادامه داد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کارهای اساسی برای بهبود خدمت‌رسانی به بازنشستگان انجام داده است و ما قدردان زحمات ایشان هستیم و انتظار داریم که متناسب‌سازی دائمی و تضمین شده باشد. 

قلی شادبخش، رئیس کانون بازنشستگان کرج گفت: محور اصلی در متناسب‌سازی عدالت بیمه‌ای است و موضوع مهم در سازوکار متناسب‌سازی نیز سابقه بیمه‌پردازی است و اولین حکم بازنشستگی افراد است. 

وی افزود: در کنار این دو اصل برای ارتقاء و بهبود وضعیت معیشت مستمری بگیران حداقل بگیر و سایر مستمری بگیرانی که با سوابق کمتر بازنشسته شده‌اند نیز اقدامات بسیار مهم و اثرگذاری انجام شد و در مجموع بازنگری احکام بازنشستگان به صورت منصفانه و عادلانه انجام شده است. 

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران نیز در این جلسه گفت: آقای سالاری تلاش فراوانی برای دریافت مطالبات تأمین اجتماعی از دولت انجام داد و بهترین عملکرد را در طول چندین سال گذشته درباره دریافت منابع از دولت در دو سال اخیر شاه هستیم که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز نتیجه همین اقدام مهم است. 

وی افزود: امروز سازمان تامین اجتماعی در خدمت ذی نفعان واقعی قرار گرفته است و بازنشستگان به حق خود می‌رسند.