به گزارش برنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: دمشق بطور رسمی روز ۲۶ ماه می (۵ خرداد ماه) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد.

در بیانیه آمده است: ما به دقت مقدمات برگزاری این انتخابات را پیگیری می کنیم و تاکنون چند نفر از جمله یک زن برای تصدی مقام رئیس جمهوری سوریه نامزدی خود را به ثبت رسانده اند. 

 وزارت خارجه روسیه می گوید: برگزاری کارزار انتخابات ریاست جمهوری سوریه یک موضوع داخلی این کشور است و با مفاد قانون اساسی سوریه تصویب شده در سال ۲۰۱۲ و قوانین این کشور بطور کامل مطابقت دارد. 

«این اقدامات به هیچ وجه با مفاد قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و سایر تصمیمات بین المللی که در آن بر احترام به حق حاکمیت سوریه تاکید شده است، مغایرت ندارد.»

در ادامه بیانیه گفته شده است: در این رابطه بیانات اعلام شده از سوی برخی کشورها مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری سوریه را بخشی از فشار سیاسی آشکار بر دمشق و تلاش دیگر برای مداخله در امور داخلی سوریه قلمداد می کنیم.

روسیه خاطرنشان کرده است هیچ کس حق دستور دادن و تعیین تکلیف برای سوری ها در مورد شرایط و زمان انتخاب رئیس جمهوری را ندارد.

ریاست پارلمان سوریه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور ۲۶ مه (۵ خرداد ماه) سال جاری برگزار می‌شود.