شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرایان#انتخابات#جامعه روحانیت
رئیسی مطلوب همه اصولگرایان است/  قوه مجریه بر قوه قضاییه اولویت دارد/  بعد از رییسی، احمدی‌نژاد است
حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز:

رئیسی مطلوب همه اصولگرایان است/ قوه مجریه بر قوه قضاییه اولویت دارد/ بعد از رییسی، احمدی‌نژاد است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: من در نظرسنجی ها مشاهده کرده ام که بعد از رییسی، احمدی‌نژاد است حال چقدر او بتواند مراحل انتخابات را به درستی طی کند و شرایط برای او فراهم می شود یا نه این چیزی است که باید منتظر ماند و دید در آینده، چه اتفاقی می‌افتد.

اعتمادآنلاین|حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در رابطه با وضعیت امروز اصولگرایان با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: رییسی مطلوب همه اصولگرایان است و می تواند عامل وحدت باشد و همه جریانات را همسو کند و در کنار هم قرار بدهد در بین کاندیداها در حال حاضر به نظر نمی رسد کسی این ویژگی ها را داشته باشد.


به گزارش برنا، او افزود: در هر دوره ای از انتخابات این حالت وجود داشته و چیزی طبیعی است که در انتخاباتی آزاد خیلی ها کاندیدا شوند و خیلی ها انصراف بدهند بسیاری ادعاهایی عجیب دارند و وعده های عجیبی داده می شود معنای انتخابات همین است. در دنیا هم همین است انتخابات آمریکا را ملاحضه کردید که چه فضاحتی رخ داد و به چه رسوایی هایی کشیده شد این حالت ها طبیعی است.  

 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این به تشخیص خود رییسی بستگی دارد که بداند حضور او در قوه قضاییه لازم تر است یا در قوه مجریه البته که قوه مجریه، قوه مطلقه است و بعد از مقام معظم رهبری اختیارات اجرایی کشوری با قوه مجریه است و همه امکانات و منابع و سیاست های اجرایی در قوه مجریه، است. 

 

او ادامه داد: من عقیده دارم قوه مجریه بر قوه قضاییه اولویت دارد.


ابراهیمی با اشاره به ورود رییسی به انتخابات خاطرنشان کرد: قوه قضائیه اهمیت ویژه ای دارد و اگر رییسی همانطور که تا اینجا اداره کرد ادامه بدهد، عدالت تا حد زیادی محقق می شود این بستگی به تشخیص شخص رییسی دارد. من عقیده دارم هر دو طرف ضایعه ای دارد اگر ریسی وارد قوه مجریه شود قوه قضائیه می ماند ولی اگر نیاید اختلافات اصولگرایان به همین صورت پیش می‌رود و این هم باز ضایعه ای خواهد بود او باید بین این دو بررسی کند و تصمیم بگیرد

او افزود: اما اگر رییسی شرکت نکند اصولگرایان به سختی می توانند به وحدت و ائتلاف برسند و مشکلاتشان زیاد است. در بین شورای ائتلاف و وحدت اختلاف نظر وجود دارد ولی در اصول با هم هستند. چه شورای وحدت و چه شورای ائتلاف هر کدام بتوانند دیگری را جذب کنند یا جذب شوند نتیجه یکی خواهد بود.


او در پایان گفت: من در نظرسنجی ها مشاهده کرده ام که بعد از رییسی، احمدی‌نژاد است حال چقدر او بتواند مراحل انتخابات را به درستی طی کند و شرایط برای او فراهم می شود یا نه این چیزی است که باید منتظر ماند و دید در آینده، چه اتفاقی می‌افتد.